چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » اقتصادی » انگلیس باعث تضعیف اسرائیل شده است

انگلیس باعث تضعیف اسرائیل شده است

کد خبر: 8945

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای که پنجشنبه منتشر شده مدعی شده انگلیس باعث تضعیف این رژیم شده است.

به گزارش بازار، بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی‌میل مدعی شده دولت جدید انگلیس با توقف صادرات سلاح به اسرائیل و حذف درخواستش برای جلوگیری از بازداشت بین‌المللی او، اسرائیل را تضعیف کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی‌میل دولت «کی‌یر استارمر»، نخست‌وزیر انگلیس را دولتی «گمراه» توصیف و لندن را به «ارسال پیامی وحشتناک برای حماس» متهم کرد.

نتانیاهو گفت: «بعد از قتل عام ۷ اکتبر دولت قبلی بریتانیا حمایتش را از ما آشکار اعلام کرد. متأسفانه دولت جدید پیام‌های متناقضی ارسال می‌کند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی معمولاً کوچکترین انتقادات به این رژیم را شدیدترین حمله تلقی کرده و آن را با لحن تند پاسخ می‌دهد.

انگلیس در بیش از ۱۱ ماهی که از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد صحنه تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به اقدامات رژیم علیه فلسطینی‌ها بوده است. بیش از ۴۱ هزار فلسطینی تا کنون در این جنگ جانشان را از دست داده‌اند.

یکی از خواسته‌های اکثر معترضان در تظاهرات‌های انگلیس توقف ارسال سلاح‌ به رژیم اسرائیل با توجه به قوانین داخلی لندن بوده است.

انگلیس چند هفته قبل تحت فشار افکار عمومی ۳۰ مجوز ارسال سلاح به اسرائیل را لغو کرد. دولت استارمر اعلام کرد که «خطری واقعی» برای استفاده از این سلاح‌ها در نقض قوانین حقوق بشری بین‌المللی وجود دارد.

نتانیاهو گفت: «دولت جدید انگلیس تنها چند روز بعد از اینکه حماس ۶ گروگان اسرائیلی را اعدام کرد ۳۰ مجوز ارسال سلاح به اسرائیل را باطل کرد و پیام بسیار وحشتناکی برای حماس ارسال کرد.»

وی اضافه کرد: «این تصمیم‌های گمراهانه خللی در غزم اسرائیل برای غلبه بر گروه حماس وارد نخواهد کرد.»

رژیم صهیونیستی جنگ غزه را در پاسخ به عملیات موسوم به «طوفان‌الاقصی» در روز ۷ اکتبر آغاز کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی این عملیات را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

مقام‌های رژیم اسرائیل هدف نظامی خود در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان تحقق این هدف را زیر سوال برده‌اند.

ارتش اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه به ارتکاب جرائم جنگی نظیر حملات کور به شهروندان در مناطق مسکونی (از جمله بمباران ساختمان‌ها و بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها، مدارس و موسسات آموزشی و مراکز خدمات شهری) نسل‌کشی، کوچ اجباری، شکنجه و اعدام زندانیان، خشونت جنسی، تخریب آثار فرهنگی، تنبیه جمعی و رفتار نادرست با زندانیان فلسطینی متهم شده‌ است.

چند ماه قبل‌تر دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه اسرائیل را به ارتکاب نسل‌کشی در غزه متهم کرد.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم مواجهه با محکومیت‌های بین‌المللی به دلیل ارتکاب جرائم جنگی در غزه همچنان از حمایت متحدانش به ویژه آمریکا برخوردار است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اکتبر ۲۰۲۳ گفته بود که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هیچ خط قرمزی برای اقدامات اسرائیل در نظر نگرفته است.

نتانیاهو در بخش دیگری از مصاحبه خود با دیلی‌میل مدعی شد ادعای حمایت انگلیس از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» با اقدام دولت این کشور در پس گرفتن مخالفتش با صدور بازداشت بین‌المللی علیه مقام‌های اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری تضعیف شده است.

منبع: tahlilbazaar-304418

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید