چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » نسل جدید به دنبال مشاغل آزاد و دورکاری هستند

نسل جدید به دنبال مشاغل آزاد و دورکاری هستند

کد خبر: 8949

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: نسل جدید به دنبال مشاغل آزاد، دور کاری و بدون محدودیت زمان و مکان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، میثم مداحی امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم شهریور_ در جلسه مشترک با فرماندار تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان به مشاغل جدید، انگیزه برای فعالیت و نارضایتی نیروی انسانی اشاره و اظهار کرد: نسل جدید روحیه سازگاری با نحوه فعالیت مثل گذشته در شرکت‌ها و نهادهای دولتی ندارند و آنان به دنبال مشاغلی می‌روند که به صورت آزادانه و دور کاری مدیریت می‌شوند.

وی افزود: این نسل شغل و حرفه‌ای را انتخاب می‌کنند که محدودیت زمان و مکان نداشته باشد و بتوانند آزادانه و براساس برنامه خود فعالیت کنند و به همین خاطر تولید محتوا و فعالیت‌های تبلیغاتی بیشتری نیرو را به خود جذب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در مشاغل تولید محتوا و تبلیغاتی افراد با یک گوشی همراه و کمترین امکانات و در هر زمان فعالیت می‌کنند، تصریح‌کرد: با قدم زدن در پارک‌ها فعالیت اشتغالی جوانان با گوشی همراه دیده می‌شود که عمده آن نیز تبلیغ برای لوازم آرایشی و بهداشتی است.

مداحی ادامه داد: عدم اجرای کامل قانون کار و حمایت از نیروی انسانی در شرکت‌ها باعث کاهش انگیزه نیروی انسانی شده و با تقویت روحیه مطالبه‌گری و افزایش آگاهی عمومی، افراد حقوق خود را مطالبه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رعایت پست شغلی، طبقه‌بندی، اختصاص مزایا و حفظ ایمنی و سلامت نیروی کار ضروری است، تصریح کرد: بی‌توجهی به این موضوعات منجر به افزایش پرونده شکایت و مطالبه حق توسط کارگران شده و این روند در آینده افزایش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه اگر کارفرمایان این حق و حقوق را رعایت نکنند با چالش‌هایی روبرو می‌شویم، خاطرنشان کرد: بی‌انگیزگی برای فعالیت و کار از جمله چالش‌ها بوده که با کمبود نیروی انسانی در آینده روبرو هستیم.

مداحی اضافه کرد: افزایش پرونده‌های شکایت از کارفرما برای مطالبه حقوق کارگری از دیگر چالش‌ها در این حوزه به شمار می‌رود که دولت و کشور را نیز با مشکل روبرو می‌سازد.

وی با بیان اینکه افراد اقبال عمومی برای کار در شرکت‌ها مثل گذشته نیستند، گفت: ۲۸ هزار فرصت شغلی در استان اصفهان وجود دارد که کارفرمایان آنان به دنبال نیروی انسانی هستند، اما افراد بیکار اقبالی به این موضوع نشان نمی‌دهند و این حاکی از بیکاری ارادی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان یادآور شد: ۱۷ هزار نفر متقاضی کار در سامانه کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند، اما با وجود ۲۸ هزار فرصت شغلی، هیچ اراده‌ای برای فعالیت در این مشاغل نشان داده نمی‌شود.

منبع: imna-791725

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید