چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » وحدت مسلمانان در برابر دشمنان از اوجب واجبات است

وحدت مسلمانان در برابر دشمنان از اوجب واجبات است

کد خبر: 8978

امام جمعه گرگان با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ایام هفته وحدت گفت: وحدت مسلمان در برابر دشمنان از اوجب واجبات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه استان آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: اگر بین مسلمانان اختلاف باشد دشمن از این منفذ وارد شده و هر بلایی که بخواهد سر امت اسلامی می‌آورد.
وی خاطرشان کرد: بین شیعه و سنی افرادی هستند که از وحدت عصبانی می‌شود که باید این افراد را از بین امت اسلامی طرد کنیم.
امام جمعه گرگان گفت: وحدت باید مانند نماز، روزه و حج به یک فرهنگ واجب تبدیل شود و آن کس که اختلاف ایجاد می‌کند شیطان است و در هر لباسی که باشد باید از جامعه اسلامی خارج شود.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید آموزشی گفت: آموزش و پرورش از مهم‌ترین مسائل کشور است و هرچه در این بخش هزینه شود سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
نورمفیدی افزود: سند تحول آموزش و پرورش، برنامه مهم و ارزشمندی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: معلمان، آموزگاران و دبیران و حتی دانش‌آموزان باید از جایگاه معنوی شایسته‌ای برخوردار باشند.
امام جمعه گرگان گفت: فرزندان این جامعه باید در مدارسی درس بخوانند که شایسته علمی و عملی باشد و با دلسوزی و علاقمندی برای جامعه تربیت شوند.
وی یادآور شد: علم بالاترین قدرت نرم در جنگ و مقابله با دشمنان است و امت اسلامی باید طرفدار علم، دانش، پیشرفت و تعالی علمی در همه زمینه‌ها چه در دانشگاه‌ها و چه در حوزه‌های علمیه از سایر امت‌های جهان جلوتر باشند.
امام جمعه گرگان تاکید کرد: داده‌ها، دستاوردهای و پژوهش‌های علمی ما باید برای دنیا الگو باشد.
وی همچنین به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تازه انقلاب کرده بودیم و کاری با دنیا نداشتیم و در حال درست کردن مملکت بودیم که رژیم بعث عراق با حمایت و پشتیبانی بیشتر کشورهای دنیا جنگ علیه ما را شروع کردند.
نورمفیدی اظهار کرد: جنگ هشت ساله، خودخواسته نبود و ما از دین، استقلال، کشور، نظام، عزت و نوامیس خود در مقابل متجاوزان دفاع کردیم.
وی افزود: نباید هیچگاه رشادت‌ها و ایثار شهدا و در رأس آنها شهید حاج قاسم سلیمانی که در جبهه داخل و خارج ایستاد را فراموش کرد.
امام جمعه گرگان همچنین به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن و مجروح کردن جمعی از مردم لبنان اشاره کرد و گفت: این جنایت بسیار دلخراش و دردناک بود که بدون شک ریشه این جنایت هم آمریکا است.
گفتنی است پس از برگزاری نماز ظهر و عصر جمعه، نمازگزاران راهپیمایی ضد رژیم صهیونیستی را در قالب جمعه‌های خونین برگزار کردند.

منبع: imna-791862

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید