چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » سرشماری زنبورستان‌های سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک

سرشماری زنبورستان‌های سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک

کد خبر: 9055

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌زمان با سراسر کشور کار سرشماری زنبورستان‌های استان از هفتم مهر در این استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مهدی حسینی اظهار کرد: هم‌زمان با سراسر کشور کار سرشماری زنبورستان‌های استان از هفتم مهر در ۲۶ شهرستان این استان آغاز می‌شود.

وی مدت زمان سرشماری را تا نوزدهم مهر اعلام کرد و از زنبورداران خواست که با کارشناسان طرح آمارگیری همکاری داشته و از جابه‌جایی و کوچ زنبورها در تاریخ‌های ذکر شده جدا پرهیز کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس آخرین سرشماری، تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان ۹ هزار و ۱۰۰ کلنی با تولید ۸۶ تن و ۶۰۰ کیلوگرم است.

وی بیان کرد: عسل تولیدی زنبورستان‌های استان به علت شرایط آب‌وهوایی مناسب از نظر کم بودن رطوبت، تنوع گیاهی، وجود انواع گونه‌های گیاهان دارویی و ارگانیک بودن شهد گیاهان مرتعی از کیفیت بالایی برخوردار است و خریداران زیادی در کشورهای حوزه خلیج فارس دارد، به طوری که سالانه بخشی از آن به این کشورها صادر می‌شود.

منبع: imna-792325

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید