سه شنبه، 3 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » رشد ۸۵ درصدی خرید گندم تضمینی در خراسان شمالی

رشد ۸۵ درصدی خرید گندم تضمینی در خراسان شمالی

کد خبر: 9184

استاندار خراسان شمالی با اشاره به رشد ۸۵ درصدی خرید گندم از کشاورزان، گفت: این امر سبب افزایش مناسب سرانه درآمدی کشاورزان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ سه شنبه سوم مهر_ در کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی اظهار کرد: دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند تا کالاهای ضروری و اساسی با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی افزود: مراقبت‌های لازم و نظارت‌ها بر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم صورت بگیرد و سازمان تعزیرات نیز با قدرت تمام نسبت به احقاق حق مردم اقدام کند.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: با وجود کارخانه سیمان در استان باید سیمان مورد نیاز با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد و در شرایط ویژه اولویت با تأمین سیمان مورد نیاز استان است.

وی افزود: در برگزاری نمایشگاه‌ها و عرضه مستقیم کالا نیز توجه شود تا مشاغل و واحدهای خرد آسیب نبینند و ابتدا جوانب امر بررسی و متناسب با آن برنامه‌ریزی شود.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۸۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد، گفت: شاهد رشد ۸۵ درصدی در خرید تضمینی گندم بودیم.

وی افزود: با سیاستگذاری‌های دولت سیزدهم هر ساله با افزایش خرید تضمینی گندم مواجه بودیم و در سال جاری نیز در این زمینه با رشد ۸۵ درصدی، درآمد سرانه خوبی برای کشاورزان استان رقم خورد.

ناصر فخر موحدی، معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار داشت: تلاش ما در کارگروه تنظیم بازار استان این است تا با تمهیداتی شاهد کاهش نرخ کالاهای اساسی و کمتر از مصوب باشیم.

وی افزود: در مواردی همچون گوشت قرمز نیز امیدواریم با کار جمعی و اعمال تمهیدات لازم، قیمت گوشت قرمز به پایین‌تر از نرخ کشوری برسد.

منبع: imna-793222

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید