چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » سینما موجب تقویت وحدت ملی می‌شود/ برگزاری جشنواره فیلم ژیار در سال جاری

سینما موجب تقویت وحدت ملی می‌شود/ برگزاری جشنواره فیلم ژیار در سال جاری

کد خبر: 9188

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سینما یکی از شاخصه‌هایی است که می‌تواند وحدت ملی را تقویت کند و باعث تبیین و تعمیق باورها شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، امشب _سه‌شنبه سوم مهر_ در مراسم جشن مهر سینمای کردستان که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سینما یک رسانه بسیار نافذ و تعیین کننده است که در کشورهای جهان به خوبی از آن بهره می‌گیرند و اهداف فرهنگی خود را از این طریق منتقل می‌کنند.

وی افزود: سینما یک عنصر فرهنگی است که نباید از عناصر فرهنگی غفلت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: سینما یکی از شاخصه‌هایی است که می‌تواند وحدت ملی را تقویت کند و باعث تبیین و تعمیق باورها شود.

دریایی تاکید کرد: امروز جامعه ما به معنویت نیاز دارد تا سلامت آن تضمین شود که رسانه می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: سینما می‌تواند روایتگر باشد و ایمان و امید و باور را در مردم بیشتر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سه مسئله اصلی را در کردستان شناسایی کرده‌ایم که بعضاً مجموعه‌های فرهنگی از آن‌ها غفلت می‌کنند که سه اصل تربیت، خانواده و عرق سازی است‌.

دریایی با بیان اینکه در کردستان به مسئله فیلم‌سازی نیز ورود کرده‌ایم، افزود: افتتاح سینما در شهرهای قروه و دهگلان و در آینده در شهرهای دیواندره و کامیاران، حمایت از مستندسازان و انجام تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره فیلم ژیار در سال جاری از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در غزه شهید شده‌اند، افزود: سینماگران ما باید راوی این مظلومیت باشند و از جهت انسانی آن به این مسئله بپردازند.

اسعد فرهادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز در این مراسم طی سخنانی کوتاه به اهمیت مسئله اقتصاد هنر اشاره کرد گفت: باید سرمایه‌گذاران به عرصه فرهنگ و هنر در استان ورود کنند و در بخش‌های مختلف فیلمسازی نیز سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: imna-793256

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید