یکشنبه، 8 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » تربت اباعبدالله؛ ره توشه شیعیان در باغ رضوان اصفهان

تربت اباعبدالله؛ ره توشه شیعیان در باغ رضوان اصفهان

کد خبر: 9412

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: قرار است از خاک تربت کربلا برای تدفین میت و تبرک کردن خاک آرامستان باغ رضوان استفاده شود.

علی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تربت امام حسین (ع) دارای فواید و برکات بسیاری است، اظهار کرد: یکی از برکات تربت امام حسین (ع) این است که اگر با میت در قبر بگذارند، آن میت از عذاب و تاریکی قبر در امان خواهد ماند.

وی افزود: یکی از سنت‌هایی که ائمه معصومین نیز به آن سفارش کرده‌اند؛ همراه بودن تربت حضرت سیدالشهدا(ع) با میت است و این موضوع در بعضی از روایات توصیه شده است.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تاکید کرد: در این راستا شهرداری اصفهان در راستای انجام واجبات وظایف خود برای تدفین متوفی، طبق همکاری با شهرداری کربلا، یک دستگاه نیسان تربت کربلا را از شهر کربلا به باغ رضوان آورده است.

تربت اباعبدالله؛ ره توشه شیعیان در باغ رضوان اصفهان

حاجیان گفت: شهرداری قصد تکمیل این مستحبات را دارد، از این‌رو این تربت را بسته‌بندی شده تحویل غسالخانه باغ رضوان می‌دهد، همچنین برای ساخت قبور مقداری از این خاک استفاده خواهد شد، زیرا این کار برای میت در داخل قبر و در فردای قیامت نوعی امان است.

وی ادامه داد: از این خاک قرار است برای تدفین میت و تبرک کردن خاک آرامستان باغ رضوان استفاده شود.

منبع: imna-794901

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید