چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » لزوم توجه ویژه رانندگان به ایمنی تردد و حمل‌ونقل دانش‌آموزان

لزوم توجه ویژه رانندگان به ایمنی تردد و حمل‌ونقل دانش‌آموزان

کد خبر: 9531

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه احترام به عابر پیاده در هنگام رانندگی یک اصل اخلاقی در رفتار شهروندی است گفت: رانندگان باید به ایمنی تردد و حمل‌ونقل دانش‌آموزان توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، فتح الله نصیریان امروز _سه‌شنبه دهم مهر_ اظهار کرد: در این روزها که تردد دانش آموزان به واسطه بازگشایی مدارس در معابر افزایش پیدا کرده است، رانندگی هیجانی و غیر اصولی از سوی برخی رانندگان می‌تواند عابران پیاده و به خصوص دانش آموزان را در مسیر واکنش‌های کنترل نشده و حادثه قرار دهد.

وی با بیان اینکه احترام به عابر پیاده در هنگام رانندگی یک اصل اخلاقی در رفتار شهروندی است، افزود: رانندگان باید به ایمنی تردد و حمل و نقل دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره آسیب پذیر بودن بیشتر عابران پیاده نسبت به رانندگان خودرو خاطرنشان کرد: رانندگان در صورت برخورد با افراد، به دلیل ایمنی خودرو، با کمترین آسیب و عابران پیاده با کوچک‌ترین برخورد با آسیب‌های شدید مواجه می‌شوند.

نصیریان با تاکید بر تردد دانش آموزان و والدین از گذرگاه عابر پیاده و نقاط امن، از رانندگان خواست تا با توجه کامل به جلو، آمادگی واکنش لازم در صورت ورود ناگهانی عابر پیاده به سطح معابر را داشته باشند.

منبع: imna-795971

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید