چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » هنوز خبری از مذاکرات حج ۱۴۰۴ نیست

هنوز خبری از مذاکرات حج ۱۴۰۴ نیست

کد خبر: 9564

با وجود اینکه سعودی‌ها امسال برنامه‌های حج را زودتر از گذشته آغاز کرده‌اند، هنوز تفاهم‌نامه حج بین ایران و عربستان امضا نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، توفیق الربیعه وزیر حج عربستان بیان کرده است «برنامه‌های اجرایی برای برپایی حج ۲۰۲۵ (۱۴۰۴ شمسی) آغاز شده است.»، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج نیز می‌گوید که «هنوز با طرف سعودی جلسه‌ای برای امضا تفاهم‌نامه حج آینده نداشته‌ایم.» این در حالی است که تفاهم‌نامه حج بین عربستان با برخی از کشورها همچون پاکستان منعقد شده است و ایران هم قرار است از ماه آینده پیش ثبت‌نام حج را آغاز کند.

سال‌های گذشته در جمادی‌الاول تفاهم‌نامه حج بین ایران و عربستان امضا و سهمیه نهایی مشخص می‌شد اما پس از کرونا این روند تغییر کرد؛ تا جایی که سال گذشته نیز به‌دلیل اینکه عربستان برنامه حج را دیرتر اعلام کرد، این تفاهم‌نامه ۱۷ دی (بیش از سه ماه دیرتر از گذشته) با سهمیه ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفری، به امضای طرفین رسید.

امسال با وجود اینکه سعودی‌ها برنامه حج را زودتر از همیشه کلید زده‌اند و ۷ ماه تا آغاز عملیات اعزام زائران حج بیشتر باقی نمانده است، خبری از تفاهم‌نامه حج نیست البته قرادادهای خدمات اجرایی همچون حمل و نقل و مسکن هر ساله با مذاکره با دفاتر خدمات سعودی تمدید می‌شود. رئیس سازمان حج با اشاره به آمادگی ایران، می‌گوید که «تیم مسکن هفته آینده برای اجاره قراردادها به عربستان می‌رود.»

منبع: imna-796208

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید