چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » برای پیروزی برابر ازبکستان تلاش می‌کنیم

برای پیروزی برابر ازبکستان تلاش می‌کنیم

کد خبر: 9917

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در فوتبال ممکن است هزار اتفاق رقم بخورد، اما تیم ما از هر نظر آماده مصاف با ازبکستان است و تلاش می‌کنیم با ارائه یک بازی خوب و با برنامه، سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم، اما نتیجه دست خدا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان در چارچوب سومین دیدار از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا اظهار کرد: خوشحال هستم که در کشور ازبکستان حضور دارم، برای سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم هرچه زودتر مشکل وی برطرف شود، بازی فردا برای هر دو تیم بسیار دشوار خواهد بود و در مرحله نخست امیدوارم طرفداران این مسابقه لذت ببرند.

وی افزود: می‌دانیم ازبکستان یک تیم سخت‌کوش و با برنامه است، اما ما نیز ایران هستیم و شرایط بسیار خوبی داریم، هر دو تیم با شش امتیاز به یکدیگر رسیدند، با توجه به اینکه همه فکر می‌کردند گروه A آسان است، اما من اعتقاد دارم گروه دشواری است؛ ما افکار تاکتیکی خود را داریم و اجازه بدهید درباره آن خیلی صحبت نکنیم، از بازیکنان خود تقاضا می‌کنم از موقعیت‌های خود استفاده کنند.

سرمربی تیم کشورمان تصریح کرد: باید در دو بازی گذشته گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساندیم، فردا یک بازی دشوار و فیزیکی داریم و شاید کمتر موقعیتی برای هر دو تیم به وجود بیاید بنابراین تیمی موفق است که تمرکز لازم را داشته باشد و وظایف تاکتیکی خود را به بهترین نحو انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که «بازی تیم ملی برابر قطر کجا برگزار می‌شود؟»، بیان کرد: من انتظار داشتم درباره بازی با ازبکستان سوال شود! اجازه بدهید تمام تمرکز ما برای بازی فردا باشد، کشور بزرگ ایران و مردم خوب آن جزو بهترین‌های دنیا هستند و ایران نیز از امن‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود.

قلعه‌نویی عنوان کرد: ما در کشور خود چند مسابقه از لیگ نخبگان و لیگ سطح دو آسیا را میزبانی کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاد، اعضای تیم ملی نیز با پرواز از تهران به تاشکند آمدند، اجازه بدهید من درباره بازی با قطر و محل برگزاری آن در آینده صحبت کنم و در حال حاضر تمرکز خود را روی بازی فردا بگذاریم.

وی درباره بازی با ازبکستان و ضعف خط دفاع تیم ملی خاطر نشان کرد: ایران در دو بازی گذشته خود کلین‌شیت داشته است و این موضوع را خیلی قبول ندارم، تنها تیمی که در این گروه گل نخورده است ما هستیم و سایر تیم‌ها گل خورده‌اند، ما در سه بازی گذشته خود با ازبکستان موفق به ثبت کلین‌شیت کردیم شدیم؛ بنابراین ایران در ساختار دفاعی خیلی خوب عمل کرده است، اینکه ازبکستان بازیکنان بزرگی در خط حمله دارد را قبول داریم، اما ما برای همین بازیکنان نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ در فوتبال ممکن است هزار اتفاق رقم بخورد، اما تیم ما از هر نظر آماده مصاف با ازبکستان است و تلاش می‌کنیم با ارائه یک بازی خوب و با برنامه، سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم، اما نتیجه دست خدا است.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه یادآور شد: نزدیک پنج دهه است که فعالیت ورزشی و فوتبال انجام می‌دهم، فوتبال جای تلاش است و این تلاش باید موجب شود که تماشاگران از بازی لذت ببرند، برد و باخت یک چیز دیگر است و به نظر من فرهنگی که کری‌خوانی داشته باشیم در فوتبال جایگاه مناسبی ندارد، فوتبال جایی است که مسئولان ستادی، فنی و بازیکنان باید در راستای برگزاری یک بازی خوب تلاش کنند چراکه برد و باخت به پایان می‌رسد.

وی در مورد جذابیت تقابل‌های دو تیم در کافا عنوان کرد: خوشحال هستم که مسابقات کافا تشکیل شده است و بدون تردید در سال‌های آینده کشورهای عضو کافا نیز یکی از قطب‌های پرقدرت فوتبال خواهند بود و در جام ملت‌های آسیا نیز بعضی از این تیم‌ها به مراحل بالاتر صعود کردند؛ در مسابقات کافا نیز با ازبکستان بازی کردیم و در رقابت با ازبک‌ها با یک یار کمتر بازی و کلین‌شیت کردیم.

منبع: تسنیم

منبع: imna-798788

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید