چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » اعزام کاروان راهیان نور نقش مهمی در مقابله باتهاجم فرهنگی دارد

اعزام کاروان راهیان نور نقش مهمی در مقابله باتهاجم فرهنگی دارد

کد خبر: 10074

استاندار مرکزی گفت:اعزام کاروان راهیان نور نقش مهمی در مقابله باتهاجم فرهنگی دشمن ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص الائمه عصر امروز _شنبه بیست و یکم مهر_ در نشست هماهنگی راهیان نور استان مرکزی اظهار کرد: اردوهای راهیان نور، اردوهایی عقیدتی و معنوی است و معنای اصلی آن انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های امروزی است که روحیه معنویت، از جان گذشتگی و شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس را بازگو می‌کند.

وی افزود: اردوی راهیان نور یک اقدام ماندگار و بزرگترین اردوی فرهنگی نظام مقدس اسلامی است و نوعی سرمایه‌گذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس دارد.

استاندار مرکزی گفت: اعزام کاروان راهیان نور نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ایفا می‌کند.

مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه نباید به جانبه هزینه بر بودن اعزام کاروان راهیان نور نگاه کرد تصریح کرد: اگر در این بخش، هزینه پرداخت شود از سایر هزینه‌ها در بخش‌های دیگری جلوگیری می‌شود.

وی گفت: بخشی از هزینه اردوهای راهیان نور از دانشجویان و دانش‌آموزان اخذ و بخشی را هم آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان مرکزی متقبل می‌شوند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در سال جاری بهتر است، هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان در این اردو افزایش نیابد و سازمان‌های حمایتی هزینه‌های اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش خود را بپردازند و همچنین، هفت فرمانداری استان که مشخص شده‌اند بخشی از هزینه زیرساخت در اردوگاه‌های راهیان نور را پرداخت کنند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه نیاز است از تجربه ساخت زائرسرای مردم استان مرکزی در مشهد مقدس در ساخت اردوگاه‌های راهیان نور هم استفاده شود افزود: این زائرسرا هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی مواجه است و به زودی افتتاح خواهد شد.

امسال ۱۲ هزار نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

سردار مرتضی عمو مهدی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار نفر از این استان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

وی افزود: هزینه هر نفر برای حضور در راهیان نور ۲۰ میلیون ریال است و این هزینه در مقابل اثرات فرهنگی، بسیار کم و ناچیز است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه لازم است برای تأمین هزینه راهیان نور، از ظرفیت صنایع بزرگ استان استفاده شود تصریح کرد: ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اعزام راهیان نور و ۲۷۰ میلیارد ریال برای بازسازی و اتمام زیرساخت‌ها در اردوگاه‌های محل اسکان ۲۷۰ میلیارد ریال نیاز است.

سردار عمو مهدی ادامه داد: برای اسکات راهیان نور استان مرکزی سه اردوگاه در اندیمشک، اهواز و خرمشهر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار نفر از استان مرکزی به راهیان نور اعزام شدند گفت: از این تعداد هفت هزار نفر دانش‌آموز و دو هزار نفر هم دانشجو بودند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان مرکزی برای اعزام راهیان نور اعلام آمادگی کرده‌اند.

سردار عمو مهدی ادامه داد: دانش‌آموزی که برای تفریح در این سفر همراه می‌شود پس از بازگشت متحول می‌شوند بنابراین با این اقدام فرهنگی می‌توان در مدت کوتاه و با هزینه اندک، بهره‌برداری بزرگ فرهنگی را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: راهیان نور یک فرصت مناسب برای جهاد تبیین است در زمانی که رسانه‌های استکباری تلاش می‌کنند جلاد و شهید به جای هم قرار بگیرند این سفر معنوی فرصت مناسبی در راستای تبیین واقعیت‌ها و انتقال تجربیات رزمندگان به نسل آینده است.

منبع: imna-799871

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید