چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » سالیانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز در چهارمحال‌وبختیاری مصرف می‌شود

سالیانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز در چهارمحال‌وبختیاری مصرف می‌شود

کد خبر: 10088

معاون توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت:مصرف سالیانه گوشت قرمز در چهارمحال‌وبختیاری ۱۲ هزار تن است که در تولید این محصول به خودکفایی رسیده‌ایم، سالیانه حدود ۳۰ هزار تن گوشت در استان تولید می‌شود.

بهروز میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در شش ماه گذشته ۵۲۸ تن برنج، ۳۷۶ تن شکر، ۴۳۵ تن مرغ منجمد، ۱۶۱ تن گوشت قرمز گوساله منجمد، ۳۵ تن گوشت گرم گوساله، ۱۳ هزار و ۴۵۶ تن مرغ گرم در استان توزیع شده است.

وی افزود: در پنج ماه گذشته ۵۳ هزار و ۲۰۸ تن آرد روستایی، عشایر و شهری در سراسر گروه‌های هدف استان توزیع شده است.

معاون توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ذخایر اقلام ضروری مورد نیاز مردم ادامه داد: آمار جذب نهاده‌های دامی شامل سویا، ذرت و جو در مجموع ۱۰۴ هزار و ۱۹۷ تن و به تفکیک ذرت ۴۰ هزار و ۵۹۸ تن، سویا ۳۸ هزار و ۸۷۹ تن، جو ۹ هزار و ۵۳۳ تن است.

میرزایی بیان کرد: ذخیره موجودی برنج در استان ۹۲۳ تن، شکر یک هزار و ۲۹۰ تن و گندم ۵۷ هزار و ۱۱۷ تن است.

وی تصریح کرد: نیاز روزانه مردم به مرغ گرم در استان ۶۰ تا ۷۰ تن و نیاز روزانه تخم مرغ ۳۰ تا ۳۵ تن بوده، این در حالی‌است که تولید تخم‌مرغ در استان بین شش تا ۶.۵ تن است و مابقی نیاز از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

معاون توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری خاطر نشان کرد: مصرف سالیانه گوشت قرمز در استان ۱۲ هزار تن است که در تولید این محصول به خودکفایی رسیده‌ایم، سالیانه حدود ۳۰ هزار تن گوشت در استان تولید می‌شود و ۱۷ هزار تن از آن به صورت گوشت یا دامِ زنده صادر می‌شوند.

میرزایی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید گندم در استان بوده که ۶۸ هزار تن خرید تضمینی انجام شده و ۴۰ درصد افزایش تولید در سال‌جاری داشته است.

وی گفت: تا پایان سال هیچ‌گونه جای نگرانی بابت کالاهای اساسی در استان نیست و تمام ذخایر اقلام مجدداً افزایش پیدا می‌کند.

منبع: imna-799928

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید