چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » ۷۰ هزار مودی مالیاتی در چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد

۷۰ هزار مودی مالیاتی در چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد

کد خبر: 10089

معاون حسابرسی اداره کل امور مالیاتی چهارمحال‌وبختیاری گفت: مودیان مالیاتی فعال در مشاغل و شرکت‌های استان حدود ۷۰هزار مودی حقیقی و حقوقی است و ۸۰ درصد از مالیات استان در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن وصول می‌شود.

سیدفاضل بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مالیات وصولی در این استان، کمتر از ۰.۵ درصد و حدود ۰.۴ درصد وصولی کشور است.

وی افزود: مودیان مالیاتی فعال در مشاغل و شرکت‌های استان حدود ۷۰ هزار مودی حقیقی و حقوقی است و ۸۰ درصد از مالیات استان در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن وصول می‌شود.

معاون حسابرسی اداره کل امور مالیاتی چهارمحال‌وبختیاری گفت: مالیات بیش از ۷۰ درصد مشاغل استان صفر ریال است، همچنین قابل ذکر است که دستگاه‌های دولتی مشمول مالیات نیستند.

بنی‌هاشمی با بیان این‌که نرخ مالیاتی اشخاص حقوقی تولیدی پنج واحد درصد کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب به مودیان مالیاتی اطمینان داد که مالیات پرداختی آن‌ها در محل درست و قانونی استفاده می‌شود که ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت و ۴۰ درصد آن به حساب شهرداری و دهیاری‌های سراسر استان واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: معافیت‌های ویژه‌ای نظیر ماده ۱۳۲ و ۱۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم به منظور حمایت از تولید در سال‌جاری با شعار جهش تولید با مشارکت مردم، برای سرمایه‌گذاری توسعه واحدهای تولیدی در قانون پیش‌بینی شده است.

معاون حسابرسی اداره کل امور مالیاتی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره مبارزه با فرار مالیاتی در استان اضافه کرد: برای مبارزه با فرار مالیاتی گروه ویژه‌ای در مرکز استان مستقر شده است، همچنین شکایات مردمی از طریق سامانه «سوت‌زنی» در پایگاه سازمان امور مالیاتی استان، مراجعه حضوری و تماس با شماره تلفن ۱۵۲۶، دریافت و پیگیری می‌شود.

بنی‌هاشمی تصریح کرد: عمده گزارشات در خصوص استفاده نکردن از دستگاه پوز است که موجب محرومیت از برخی معافیت‌ها و تسهیلات قانونی شده که جرایم مالی را به دنبال دارد.

منبع: imna-799923

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید