چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » صرفه‌جویی ۷ میلیارد تومانی در هزینه‌های جشنواره سی‌وششم کودک

صرفه‌جویی ۷ میلیارد تومانی در هزینه‌های جشنواره سی‌وششم کودک

کد خبر: 10091

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از نظر شرایط مالی با لحاظ کردن رشد کیفی، مدیریت خوبی انجام و بسیاری از هزینه‌ها بر عهده تهران گذاشته شد، به‌طوری که ۷ میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همه همدلانه و دلسوزانه پای کار بودند.

وی با بیان اینکه ۱۷ کمیته در جشنواره سی‌وششم تشکیل شد و فعالیت می‌کرد، افزود: در این جشنواره ۱۶۰۰ داور و خبرنگار کودک و نوجوان حضور داشتند و در روزهای برگزاری جشنواره ۲ هزار دانش آموز روزانه در دو سینما به تماشای فیلم نشستند که در موضوع مدارس تاکید بر مناطق محروم بود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اکران فیلم برای مردم را نیز پیش‌بینی کردیم و دعوت از کودکان کار و کودکان بی سرپرست با همکاری بهزیستی انجام شد.

حیدری با تاکید بر اینکه جشنواره سی‌وششم در دو بعد کیفی و کمی باشکوه‌تر برگزار شد، تصریح کرد: در این دوره جشنواره ۱۷ فیلم به موضوع غزه اختصاص داشت، همچنین روز کودک تجمع ۱۰ هزار نفری کودکان را در میدان امام خمینی (ره) با رونمایی از سرود داشتیم.

وی با بیان اینکه در طول زمان برگزاری جشنواره روزانه ۱۲۰۰ دانش آموز به شهر رویاها رفتند که در ۱۰ روز، ۱۲ هزار دانش آموز از این فرصت بهره‌مند شدند، ادامه داد: در بخش فیلم‌های کوتاه به‌صورت مجزا اختتامیه برگزار کردیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از نظر شرایط مالی با لحاظ کردن رشد کیفی، مدیریت خوبی انجام شد، گفت: بسیاری از هزینه‌ها در بخش‌های مختلف بر عهده تهران گذاشته شد و در این راستا ۷ میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشتیم.

حیدری افزود: سال جاری بخش فیلمسازان مناطق محروم را داشتیم و میزبان فیلمسازان از این مناطق بودیم، در مدت برگزاری جشنواره ۳۷۰ عنوان برنامه جنبی در ۱۵ منطقه برگزار شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهمانان در بخش بین‌المللی در اختتامیه جشنواره حضور نداشتند، گفت: وزیر به همراه رئیس‌جمهور در سفر خارج از کشور بودند، مهمانان بخش بین‌المللی نیز به دلیل شرایط حاکم در منطقه و کنسل شدن پروازها به‌رغم هماهنگی‌های انجام شده نتوانستند در جشنواره حضور پیدا کنند.

صرفه‌جویی ۷ میلیارد تومانی در هزینه‌های جشنواره سی‌وششم کودک

میثم بکتاشیان، مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز در پاسخ به دیدگاه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که چرا کار در بخش مدارس به آموزش و پرورش سپرده شده بود، اظهار کرد: این موضوع به دلیل فنی و قانونی رخ داد، زیرا برای مثال حضور دانش آموزان در شهر رویاها باید در قالب اردوهای دانش‌آموزی انجام می‌شد، از این‌رو این مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شد.

وی افزود: البته دیدگاه اعضای شورای اسلامی شهر درست است و باید معاونان فرهنگی مناطق نیز در فرایند هماهنگی مشارکت می‌کردند، در این راستا مقرر شد پیشنهادات معاونان فرهنگی مناطق دریافت و به آموزش و پرورش انتقال داده شود.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: یکی از اتفاقاتی که در دستور کار قرار دادیم، توسعه زیر ساخت‌ها بود تا جشنواره در مسیر کیفی‌تر راه خود را ادامه دهد، از جمله اینکه سال جاری کمیته مخاطبین در سامانه ۱۳۷ بارگذاری شد تا هدایت و راهبری مخاطبان برای تهیه بلیت انجام شود، همچنین سازوکاری را برای داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان در فرهنگسرای نوجوان و رسانه پیش‌بینی کردیم تا این فرایند نیز پایدار شود.

منبع: imna-799981

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید