چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » ۱۳۰۰ کیلومتر راه عشایری در استان ایلام وجود دارد

۱۳۰۰ کیلومتر راه عشایری در استان ایلام وجود دارد

کد خبر: 10256

مدیرکل امور عشایر استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۳۰۰ کیلومتر راه عشایری در استان ایلام وجود دارد، گفت: عملیات بهسازی ۲۲ کیلومتر راه عشایری «سرچم دهارون» و منطقه «گلال شهدا» در شهرستان چوار تا منطقه «شیره پناه» شهرستان ایوان در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جواد خانزادی امروز _چهارشنبه بیست و پنجم مهر _ در جریان بازدید سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از روند بهسازی جاده عشایری گلال شهدا در منطقه بولی شهرستان چوار، اظهار کرد: در راستای رفع نیازهای جامعه عشایری استان یکی از مسیرهای مهم و تأثیرگذار همین مسیر روستای سرچم دهارون به سمت سد گلال بوده که بهسازی و تعمیر این مسیر، یکی از مطالبات به حق مردم و عشایر منطقه است.

وی افزود: این مسیر شامل ۲۲ کیلومتر راه عشایری به صورت ایل‌راه است که از روستای سرچم دهارون شروع و تا منطقه عشایری گلال شهدا ادامه داشته و از آنجا نیز منطقه «شیره پناه» در شهرستان ایوان ختم می‌شود و با توجه به درخواست عشایر منطقه، امسال عملیات بهسازی این مسیر دستگاه‌های و ماشین‌آلات راهسازی امور عشایری آغاز شده و دامداران این ۲ شهرستان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام اعتبار بهسازی این مسیر را ۱۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که از این میزان، ۱۳۰۰ کیلومتر در مناطق قشلاقی قرار دارد.

خانزادی اضافه کرد: در بازدید نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی این مسیر آغاز شده است و امید است که قبل از آغاز کوچ عشایر در اسرع وقت بهسازی، مرمت و در اختیار عشایر قرار گیرد.

سارا فلاحی، نماینده مردم شهرستان‌های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، مهران، ملکشاهی، چوار و ایوان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، تاکید کرد: این جاده یکی از مهم‌ترین مسیرهای تردد عشایر منطقه بوده که بهسازی و ترمیم اساسی آن از مطالبات همیشگی عشایر استان ایلام است.

وی با تاکید بر اینکه احداث راه‌های عشایری باید به گونه‌ای باشد که در مقابل بارندگی و سیل مقاومت لازم را داشته باشد، افزود: مردم منطقه به ویژه عشایر گلال شهدا با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه، درخواست بهسازی مسیر دسترسی و راه عشایری را داشتند که امروز با تلاش امور عشایر استان، این پروژه آغاز شده است.

منبع: imna-801201

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید