چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » دستگاه قضایی استان مرکزی با کمبود قاضی مواجه شده است

دستگاه قضایی استان مرکزی با کمبود قاضی مواجه شده است

کد خبر: 10312

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضایی این استان با کمبود شدید قاضی مواجه است و انتظار می‌رود در این زمینه به ما کمک شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت‌الاسلام سعید جزایی صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وششم مهر_ در آئین افتتاح مجتمع دادگاه‌های صلح شهرستان اراک اظهار کرد: با وجود همدلی و همراهی قابل توجهی که در شورای قضائی استان حاکم است، سختی کار برای قضات قابل تحمل است.

وی افزود: راه‌اندازی ۴۰ شعبه دادگاه صلح در ۱۶ حوزه قضائی این استان برنامه‌ریزی شده است و هم‌اکنون به جز بخش زالیان تمامی حوزه‌های قضائی استان از این امکان برخوردار هستند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضائی این استان با کمبود شدید قاضی مواجه است و انتظار می‌رود در این زمینه به ما کمک شود.

جزایی تصریح کرد: در مجتمع دادگاه‌های صلح شهرستان اراک، ۱۱ شعبه دادگاه صلح به بهره‌برداری رسید و هشت شورای حل اختلاف هم در کنار این شعبات برای ایجاد صلح و سازش فعالیت می‌کنند.

وی افزود: استان مرکزی در راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کشور پیشرو است، اما از نظر سخت‌افزاری و تجهیزات در مضیقه هستیم و نیاز داریم که این مشکلات جانبی، حل و فصل شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: نخستین شعبه دادگاه صلح کشور در شهرستان زرندیه راه‌اندازی شد و سپس در مدت زمانی کوتاه در تمام نقاط استان گسترش داده شد.

جزایی عنوان کرد: اجرای صحیح قانون دادگاه‌های صلح سرنوشت شمار قابل توجهی از پرونده‌های دادگستری را تعیین خواهد کرد، چراکه دادگاه‌های صلح در کنار رسیدگی قضائی به سمت آشتی دادن مردم و صلح و سازش حرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این اتفاق نقش بسزایی در گسترش فرهنگ گذشت و در نتیجه کاهش ورودی پرونده‌های قضای دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: از زمانی که اولین دادگاه صلح را در استان راه‌اندازی کردیم، شش هزار و ۳۰۰ پرونده به این دادگاه‌ها وارد شده که از این تعداد دو هزار و ۲۰۰ پرونده مختومه شده است.

منبع: imna-801659

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید