چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » پیش‌بینی بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات گیلان

پیش‌بینی بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات گیلان

کد خبر: 10386

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: با توجه به اینکه سامانه بارشی فعال در استان با توده هوای بسیار سرد همراه است؛ از این رو طی روزهای یک‌شنبه تا چهارشنبه این هفته، بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات و مناطق بالادست گیلان مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سیدمحمد تقی سدیدی امشب_جمعه بیست‌وهفتم مهر_ اظهار کرد: همانطور که انتظار داشتیم از عصر امروز به تدریج شاهد شمالی‌شدن جریانات جوی و ورود یک سامانه بارشی به گیلان بودیم و هم‌اکنون بارش باران در اکثر نقاط استان ادامه دارد.

وی افزود: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه بارشی تا اواخر هفته آینده در گیلان فعال است و طی این مدت، رشد ابر، روند کاهشی دما، بارش باران و وزش باد در مناطق مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: هفته آینده هوای نسبتاً سرد و بارانی در استان پیش‌بینی می‌شود و انتظار داریم دمای هوا به طور متوسط هشت تا ۱۲ درجه در مناطق مختلف گیلان سردتر شود.

سدیدی تصریح کرد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی طی روزهای شنبه و یکشنبه در استان، از شدت کمتری برخوردار خواهد بود و بارش‌ها تنها در بعضی ساعت‌ها اتفاق می‌افتد، اما از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه، سامانه تقویت می‌شود و بارش در برخی مناطق استان می‌تواند شدید و قابل توجه باشد.

وی ادامه داد: برای مناطق مستعد احتمال رعدوبرق و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و با توجه به اینکه این سامانه بارشی با توده هوای بسیار سرد همراه است؛ از این رو طی روزهای یک‌شنبه تا چهارشنبه این هفته، بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات و مناطق بالادست استان مورد انتظار است.

کارشناس هواشناس گیلان افزود: طی سه روز آینده، دریای خزر مواج و طوفانی است و ارتفاع موج می‌تواند به ۲ متر برسد و شرایط برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب خواهد بود.

منبع: imna-801946

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید