پنج شنبه، 3 آبان 1403
ایده خبر » اقتصادی » برگزاری نشست کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران با اتحادیه‌ها

برگزاری نشست کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران با اتحادیه‌ها

کد خبر: 10666

نشست کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران با حضور حمید گرامیان رئیس و اعضای کارگروه و برخی از روسای اتحادیه‌های مشاوران املاک اتاق اصناف ایران برگزار شد.

به گزارش بازار، رئیس کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران با اشاره به برگزاری دو جلسه توسط اعضای کارگروه در استان‌های گیلان و قزوین گفت: خوشبختانه هیات مدیره اتحادیه‌های استانی که در این جلسات حضور داشتند استقبال بسیار خوبی داشتند و بر همین اساس دعوت‌هایی از سایر استان‌ها برای برگزاری نشست با این کارگروه انجام شده است؛ لذا حضور در استان‌ها از برنامه‌های مهم ما خواهد بود.

حمید گرامیان افزود: برگزاری جلسات کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران در شهرستان‌ها موجب شنیده شدن مشکلات و ایده‌های جدید، آموزش قوانین، ثبت اطلاعات در سامانه کاتب و املاک و مستغلات و … خواهد شد که در نهایت در ایجاد آرامش در بازار مسکن کمک موثری خواهد بود.

معاون حقوقی و امور مجلس اتاق اصناف ایران نیز در این نشست ضمن قول همکاری این معاونت با کارگروه مشاوران املاک در راستای اصلاح آیین‌نامه‌های سامانه‌های خودنویس و کاتب گفت: اتاق اصناف ایران از این کارگروه انتظار تجمیع آراء اتحادیه‌های مشاوران املاک درباره آیین‌نامه‌های مذکور و دیگر راه‌کارهای مشکلات این صنف را دارد. این تجمیع آراء کمک خواهد کرد تا در جلسات با دیگر نهادها به نتیجه مطلوب برسیم.

مهرداد آرمان افزود: در خصوص تعیین حق‌الزحمه مشاوران املاک پیشنهاد ما این است که درصد ثابتی را برای کل کشور تعیین نکنیم و کمیسیون‌های نظارت در هر استان تعیین کننده نهایی باشند تا با توجه به شرایط هر استان تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین پیشنهادی مبنی بر برگزاری سمیناری علمی با حضور نمایندگانی از سه قوه، سازمان‌های ذی‌ربط و قضات درباره کالبدشناسی آیین‌نامه‌های مذکور و ارائه خروجی آن به دستگاه‌های تصمیم‌گیر ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست به موضوعاتی از جمله «ضرورت تعامل با مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس و قوه قضاییه برای تشریح نقاط ضعف و قوت قوانین و آیین‌نامه های جدید در حوزه ثبت معاملات املاک»، «استفاده از ظرفیت حقوقدانان ذیل ماموریت‌های کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران»، «تقابل سامانه‌های خودنویس و کاتب و ضرورت یکپارچه‌سازی سامانه‌ها»، «ایجاد بسترهای مناسب برای ارتباط و تعامل سازنده اتحادیه‌ها»، «لزوم الگوگیری اتحادیه‌های مشاوران املاک از تجربیات جهانی و به روزرسانی دانش اعضای صنف»، «احیای نقش و جایگاه مشاوران املاک در رسانه ملی، تیزرها و بنرهای تبلیغاتی نهادها و مطبوعات» و … پرداخته شد.

در پایان این نشست، از بهزاد امیدی رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرکرد ، شهرام نامدار رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز ، اصغر نعمتی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تبریز ، امیر آخته رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد و حسن امیدی رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک که در این نشست حضور یافته بودند به جهت مشارکت موثر در ماموریت های کارگروه مشاوران املاک اتاق اصناف ایران تقدیر به عمل آمد و مقرر شد طی جلسات آتی از ظرفیت سایر استان ها نیز استفاده شود.

منبع: tahlilbazaar-309135

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید