جمعه، 4 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » کشور به طور جدی پیگیر ساماندهی اتباع خارجی است

کشور به طور جدی پیگیر ساماندهی اتباع خارجی است

کد خبر: 10682

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برای تغییر استانداران با سرعت پیش می‌رویم که سریع‌تر استانداران منصوب شوند، استقرار پیدا کنند و کار مردم راه بیفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، علی زینی‌وند امروز _پنجشنبه سوم آبان _در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث گفتمان «وفاق ملی» شعار جدی رئیس جمهور است که تبلور آن را در کابینه دیدید، اظهار کرد: استانداران هم به همین صورت است، در واقع ما یک شاخص‌هایی را برای استانداران تعیین کردیم که حتماً استانداران هم برای زیرمجموعه‌هایشان تعیین می‌کنند، هرکسی این شاخص‌ها را داشته باشد مهم نیست زن باشد، مرد باشد، چه قومیتی باشد یا چه جناحی باشد.

وی افزود: رئیس جمهور محکم روی این موضوع و شعار تاکید دارند، ما هم عمل می‌کنیم فقط شایستگی و قبول گفتمان وفاق ملی و گفتمان رئیس جمهور در اولویت است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه برای تغییر استانداران با سرعت پیش می‌رویم که سریع‌تر استانداران منصوب شوند، گفت: با سرعت پیش می‌رویم که سریع‌تر استانداران استقرار پیدا کنند و کار مردم راه بیفتند.

وی تصریح کرد: منعی برای به‌کارگیری استاندار زن نداریم، اما نتوانستیم هنوز به جمع‌بندی برسیم در حالی که هم آقای رئیس جمهور و هم وزیر کشور تاکید دارند که اگر بانوان هم شاخص‌های لازم را داشته باشند هیچ منعی برای به‌کارگیری به عنوان استاندار ندارند؛ اگرچه شما می‌دانید اولین انتصاب ما یک بانوی با سابقه اهل سنت در فرمانداری شهرستان «دهگلان» کردستان بود و این روند ادامه دارد.

زینی‌وند در مورد حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز اظهار داشت: یک تشکیلاتی در استان‌ها زیر نظر استانداران وجود دارد و دولت آقای پزشکیان هم روی این موضوع جدی است؛ با استقرار استانداران سیاست‌های دولت در این حوزه هم با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در مورد آمار دستگیری اتباع خارجی نیز گفت: در این زمینه جمع بندی نشده و آمارها متفاوت است؛ آنچه سیاست دولت است و به طور جدی پیگیری می‌شود این است اتباعی که مجاز هستند و شناسایی شدند قدم‌شان روی چشم ماست و ما مثل همیشه میزبان آنها هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه اتباع غیرمجاز باید ساماندهی می‌شوند، ادامه داد: اگر تبعه خارجی در هر کشوری شرایط اقامت نداشته باشد باید طرد شود.

وی گفت: وزارت کشور به صورت جدی پیگیر ساماندهی اتباع خارجی است، آقای وزیر کشور یک مدیر بسیار باسابقه در سازمان مهاجرت منصوب کردند و قانون این موضوع نیز در مجلس هم در حال تصویب است.

زینی‌وند با تاکید بر اینکه دولت برای ساماندهی اتباع خارجی عزم جدی دارد، تصریح کرد: اکثریت برادران و خواهران افغانستانی هستند که سال‌ها مهمان ما بودند و حتماً هم باید با تکریم با آنها صحبت شود.

وی افزود: تعداد زیادی از این افراد قانونی اقامت دارند و دارای مدرک اقامت هستند، اما آن‌هایی که مدرک اقامت ندارند یک بازه زمانی تعریف می‌شود که اگر کسی شرایط اقامت نداشته باشد طرد شود.

منبع: imna-804161

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید