چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » باید تلاش شود برند همایش ملی منتظران فرج از رهنان به جای دیگر سوق پیدا نکند

باید تلاش شود برند همایش ملی منتظران فرج از رهنان به جای دیگر سوق پیدا نکند

کد خبر: 3546

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: همایش ملی منتظران فرج در طول سال یک مرتبه در آخرین جمعه ماه ذی‌الحجه در جوار امامزاده میرشرف‌الدین و گلزار شهدای رهنان برگزار می‌شود که از شهروندان و هم استانی‌ها دعوت می‌کنیم در این همایش عظیم شرکت کنند و در تلاشیم برند این همایش از رهنان به جای دیگر سوق پیدا نکند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی غلامی صبح امروز _شنبه دوم تیر_ در نشست خبری که با موضوع همایش ملی منتظران فرج ویژه نوازندگان و گروه‌های موزیک هیئات مذهبی برگزار شد، اظهار کرد: شهر اصفهان شهری فرهنگی مذهبی در کل کشور شناخته شده است و محله رهنان که جز شهرهای مستقل در گذشته بوده است، به شهر اصفهان به عنوان منطقه ۱۱ الحاق شده است.

وی افزود: این منطقه از ۷ محله تشکیل شده و یکی از مناطقی است که بالغ بر ۵۰۰ شهید، بیش از ۴۵۰ جانباز و بالغ بر ۴۰ آزاده نظام جمهوری اسلامی در این منطقه ساکن هستند که این خود برگ برنده‌ای برای این منطقه به شمار می‌رود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: در کنار موضوع‌های فرهنگی ایثار و شهادت و قدمت کهنی که این منطقه دارد، یکی از آیین‌هایی که به نوعی در سطح استان اصفهان جز میراث‌های ملموس و ناملموس می‌توان نام برد، عزاداری سنتی است که در سطح منطقه وجود داد.

غلامی بیان کرد: آئین زنجیرزنی که ثبت ملی شده است، در ایام محرم برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین مراسم‌های ملی و مذهبی منطقه ۱۱ اصفهان معرفی شده و هم‌وطنان برای بازدید از این مراسم از کل کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: آئین دیگر اجتماع نوازندگان، گروه موزیک هیئات مذهبی و متشکل از افراد زیادی از سطح کشور است که افراد شرکت‌کننده در این آئین از بوشهر، یزد، قم، تهران و سمنان شرکت می‌کنند و به نوعی برگزارکنندگان این همایش عظیم هستند.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری این منطقه به نیابت از شهرداری اصفهان برای رفاه حال شهروندان و مهمانانی که از سطح کشور حضور دارند به‌عنوان میزبان خدمات‌رسانی انجام می‌دهد، ادامه داد: در طول ایام محرم و صفر زنجیرزنی در تمام محلات منطقه برگزار می‌شود و عزاداران زیادی مراجعه می‌کنند؛ تنها موردی که می‌توان از سمت شهرداری پیگیری کرد تا آئین نوازندگان و گروه‌های موزیک هیئات مذهبی ثبت ملی شود این است که مسئولان استانی و شهر اصفهان در جهت ثبت آن تلاش کنند تا جز افتخارات شهر اصفهان به‌خصوص منطقه ۱۱ قلمداد شود.

غلامی افزود: همایش ملی منتظران فرج در طول سال یک مرتبه در آخرین جمعه ماه ذی‌الحجه در جوار امامزاده میرشرف‌الدین و گلزار شهدای رهنان برگزار می‌شود که از شهروندان و هم استانی‌ها دعوت می‌کنیم در این همایش عظیم شرکت کنند و در تلاشیم برند این همایش از رهنان به جای دیگر سوق پیدا نکند چون جز موارد نادر در این زمینه است.

وی ادامه داد: تعزیه خوانی نیز جز برگ برنده این منطقه محسوب می‌شود به گونه‌ای که از سطح کل منطقه ۱۱ تمام دسته‌جات و عزاداران از صبح تا عصر تعزیه‌خوانی را در تمام محلات دارند که به‌صورت گردشی برگزار می‌شود و بیش از ده هزار نفر در این مراسم دور هم جمع می‌شوند.

منبع: imna-765463

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید