چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » بیعت دوباره علوی‌تباران مازندران با امیرالمؤمنین(ع) در غدیر ۱۴۰۳

بیعت دوباره علوی‌تباران مازندران با امیرالمؤمنین(ع) در غدیر ۱۴۰۳

کد خبر: 3733

علوی‌تباران مازندرانی با برپایی موکب و جشن در شب و روز میلاد عید غدیرخم با امام اولشان حضرت امیرالمؤمنین(ع) بیعت دوباره بستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، نام علی (ع) که بیاید هر چه توان دارند به کار می‌گیرند، چرا که سرزمینشان ریشه در این نام دارد.

علی (ع) برایشان مقتدای همه هستی عالم است و با آوردن نام علی (ع) بر لب از روی زمین بلند می‌شوند و با اتکا به این نام قدرت خاصی می‌گیرند.

علی (ع) برای همه ابعاد زندگی‌شان الگو است و در هر قدمی با یادش قلبشان آرام می‌گیرد و آنان پهلوانی، فتوت، جوانمردی، مروت و مردانگی، صبر و استقامت را از علی می‌آموزند و رسول‌الله چه خوب شناخت علی را به عنوان ولی تا در غدیر دستش را بر دست خود بگیرند و با اقتدار بگوید؛ زین پس علی، ولی و وصی و جانشین شما بعد از من است و از دوستداران و حامیان علی (ع) خواست تا ابد با او دست بیعت ببندند.

بیعت دوباره علوی‌تباران مازندران با امیرالمؤمنین(ع)  در غدیر ۱۴۰۳

علوی‌تباران مازندرانی ریشه در نسل علی (ع) همچنان این دست بیعت را رها نکردند تا در آستانه قرار گرفتن عید بزرگ شیعیان جهان، عید غدیرخم با برپایی موکب و جشن چند کیلومتری در شهرهای مختلف استان ارادت و خرسندی خود را از این جشن ولایت‌مداری نشان دهند.

آنها از برپایی موکب دو کیلومتری پایتخت علوی‌تباران، شهر هزارسنگر گرفته تا شهرهای ساری، جویبار، سوادکوه، رامسر، چالوس و نوشهر که به هر نحوی به برگزاری جشن و شادی برای غدیر پرداختند.

بیعت دوباره علوی‌تباران مازندران با امیرالمؤمنین(ع)  در غدیر ۱۴۰۳

حال و هوایی خاص که لحظه‌ای شما را به پیاده‌روی بین‌المللی اربعین حسینی می‌برد که عاشقان حسین (ع) با چه دل و جانی به پذیرایی از شیفتگان و عاشقان سیدالشهدا) ) می‌پردازند و در این موکب‌های خاص جشن غدیرخم آن مهر و شیفتگی بر پدر یتیمان بی‌شمار دیده و لمس می‌شود.

بیعت دوباره علوی‌تباران مازندران با امیرالمؤمنین(ع)  در غدیر ۱۴۰۳

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه مازندران با حضور در جشن دو کیلومتری مردم شهر هزارسنگر آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهر پرشور و انقلابی شهر هزارسنگر آمل هم دیندار و هم فرهیخته، تحصیل‌کرده و قطب اقتصادی، کشاورزی و صنعتی با علمای فقیه و دانشمند شناخته شده است، اظهار کرد: مردم این شهرستان در عیدغدیرخم در سال گذشته سنگ تمام گذاشته بودند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری نیز با برپایی ۱۱۵ موکب پذیرایی و اطعام‌دهی و برنامه‌های فرهنگی وارد میدان آمدند، افزود: ان‌شاالله سال به سال این مراسم بزرگ‌تر شود و امیرالمؤمنین (ع) قبول کنند.

بیعت دوباره علوی‌تباران مازندران با امیرالمؤمنین(ع)  در غدیر ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه آمل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک عید ولایت و امامت غدیرخم به مردم مازندران بیان کرد: در این شهرستان برای دومین بار جشن بین‌المللی عید سعید غدیرخم به مدت دو شب از ساعت ۱۷ تا ۲۳ از میدان قائم (عج) تا میدان ۱۷ شهریور آمل آغاز شد.

وی افزود: در این جشن به طول دو کیلومتر بیش از ۱۱۵ موکب فعال هستند.

امام جمعه آمل با بیان اینکه برای نخستین‌بار در سطح کشور شش تن برنج در این جشن پخت می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر آن در این دو شب تمام خدمات فرهنگی، ویزیت رایگان، تغذیه و پذیرایی نشاط و شادی در مواکب اجرا می‌شود.

وی گفت: امیدواریم همه این اقدامات زمینه معرفت و شناخت بیشتر نسبت به امیرالمؤمنین و جایگاه امامت در نظام هستی قدم برتری برداشته شده باشد.

حجت‌الاسلام یعقوبیان یکی از ملاک‌های همبستگی و داشتن همبستگی همین نشانه‌های شور و نشاط عنوان کرد و گفت: امیدواریم آثار این شور و نشاط در انتخابات پیش‌رو خواهیم دید.


منبع: imna-766249

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید