چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ثبت ۱۹ هزار تپه تاریخی در فهرست میراث فرهنگی کشور

ثبت ۱۹ هزار تپه تاریخی در فهرست میراث فرهنگی کشور

کد خبر: 3802

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از ثبت ۱۹ هزار تپه تاریخی کشور در فهرست میراث خبر داد و گفت: در راستای حفاظت از تپه‌های تاریخی، کار فنس‌کشی اطراف تپه‌ها در دستور کار وزارت میراث قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید عزت الله ضرغامی ظهر امروز _چهارشنبه ششم تیر_ در حاشیه بازدید از مسجد جامع گلپایگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسجد جامع گلپایگان با ۹۰۰ سال قدمت به لحاظ معماری اسلامی یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی فرهنگی کشور است و می‌تواند در جذب گردشگر با مسجد جامع اصفهان رقابت داشته باشد.

وی افزود: مسجد جامع اصفهان جزو ۲۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار جهانی است و به همین دلیل هر ساله گردشگران زیادی از خارج کشور برای دیدن این بنا به اصفهان می‌آیند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه یکی از اقدامات وزارت میراث ثبت جهانی مساجد تاریخی است، خاطرنشان کرد: ۵۴ کاروانسرای کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد و شهرت جهانی برای جذب گردشگر پیدا کرده‌اند.

ضرغامی ادامه داد: مسجد جامع گلپایگان در اولویت تخصیص اعتبارات است و برای مرمت این بنای تاریخی اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ابعاد گنبد مسجد جامع گلپایگان بزرگ است و مشکل انتقال نداشته است، تصریح کرد: در حال حاضر تحت نظر مهندسان پژوهشگاه میراث فرهنگی آجرهای نم‌دار از داخل گنبد خارج و کار بندکشی برای کنترل رطوبت انجام می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه مسجد جامع گلپایگان نشان از تمدن دیرینه ایران اسلامی دارد، افزود: چیدمان داخلی و ورودی مسجد جامع در شأن این مرکز تاریخی نیست و هیئت امنای مسجد جامع باید به امور داخلی مسجد رسیدگی کنند.

ضرغامی با اشاره به اینکه گلپایگان با وجود بناهایی مانند مسجد جامع و مناره سلجوقی یک شهر تاریخی است، افزود: مناره سلجوقی گلپایگان در سطح کشور نظیر ندارد.

وی با بیان اینکه طرح جدیدی برای ارتقای ساختار نمایندگی‌های میراث در شهرها به معاونت سازمان اداره استخدامی دولت داده‌ایم، گفت: ساختار کنونی وزارت میراث با مأموریت‌های آن تناسب ندارد، زیرا با یک نمایندگی نمی‌توان آن را مدیریت کرد که در حال پیگیری هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ثبت ۱۹ هزار تپه تاریخی کشور در فهرست میراث فرهنگی کشور خبر داد و افزود: در راستای حفاظت از تپه‌های تاریخی کار فنس‌کشی اطراف تپه‌ها در دستور کار وزارت میراث قرار گرفته است.

منبع: imna-766580

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید