چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » تاکنون بیش از ۳۵ هزار جوان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات مشارکت داشته‌اند

تاکنون بیش از ۳۵ هزار جوان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات مشارکت داشته‌اند

کد خبر: 4417

استاندار گیلان گفت: تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات مشارکت داشته‌اند و استقبال رای اولی‌ها نیز خوب بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی دقایقی قبل _جمعه پانزدهم تیر_ با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان گیلان، اظهار کرد: زمان فرایند برگزاری انتخابات به دلیل استقبال مردم تا ساعت ۲۲:۰۰ امشب تمدید شد.

وی با بیان اینکه بر اساس تصاویر و گزارش‌های دریافتی، مردم متدین، بصیر و آگاه استان گیلان با شور و نشاط در حال شرکت در انتخابات هستند، افزود: تاکنون ۵۶ درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات آقایان و ۴۴ درصد بانوان بودند و تا ساعت ۱۸:۰۰ امروز نسبت به دوره اول انتخابات، شاهد رشد پنج درصدی مشارکت مردم هستیم که این موضوع نشان می‌دهد که مردم به خوبی اطلاع و آگاهی دارند که رأی آنها بسیار آینده کشور تأثیرگذار است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی به صورت نسبی است، یعنی یک رأی بیشتر موجب برتری و پیروزی نامزدها در انتخابات می‌شود؛ بنابراین از مردم انتظار داریم با حضور در پای صندوق رأی به شهدا، امام خمینی (ره)، نظام ادای دین و به تعالی، رشد و توسعه و بالندگی کشورمان و آینده جوانان کمک کنند.

عباسی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات مشارکت داشتند و استقبال رأی اولی‌ها نیز از انتخابات خوب بوده است.

وی اضافه کرد: مردم شهرستان‌های آستارا، سیاهکل و املش نسبت به سایر شهرستان‌های استان همچنان پیشتاز مشارکت در انتخابات هستند و این مشارکت نشان می‌دهد که مردم به آینده کشور خود امید دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه هشت درصد افراد با شناسنامه و ۹۲ درصد افراد نیز با کارت ملی در انتخابات شرکت کردند، تاکید کرد: نمایندگان ستاد انتخاباتی نامزدها برای نظارت بر فرایند اخذ رأی و شمارش و تجمیع آرا در شعب اخذ رأی حضور دارند، اما حق عکاسی ندارند.

عباسی با بیان اینکه تمام شعب در استان فعال و در حال اخذ رأی هستند، تصریح کرد: تاکنون هیچ اشکال و اختلالی در نظم و امنیت برگزاری انتخابات به ما گزارش نشده است و انتخابات در سلامت کامل تا ساعت ۲۲:۰۰ ادامه دارد، اما احتمال دارد شعب اخذ رأی بعضی از مناطق استان را تمدید نکنیم، صندوق‌های سیار جابه‌جا شود و در محل‌های پیش‌بینی شده استقرار پیدا کنند؛ بنابراین انتظار داریم افرادی که در مسیر شرکت در انتخابات هستند زمان را مدیریت کنند و تا اسرع وقت با انتخاب فردی اصلح، رأی خودشان را به صندوق بیاندازند.

به گزارش ایمنا، فرآیند اخذ رأی در تمام شعب سراسر استان گیلان از ساعت هشت صبح امروز_ جمعه پانزدهم تیر_ آغاز شد و تا ساعت ۲۲:۰۰ ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

۲۶۸۸ شعبه اخذ رأی در ۱۷ شهرستان استان گیلان پیش‌بینی شده است که از این تعداد شعبه اخذ رأی ۲۳۰۹ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از مجموع شعب اخذ رأی ۹۷۶ شعبه شهری و ۱۷۱۲ شعبه روستایی هستند، ۴۶ هیئت اجرایی همراه با ۴۰ هزار نفر به‌عنوان عوامل اجرایی روند انتخابات را تسهیل می‌کنند.

استان گیلان دو میلیون و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از دو میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

سعید جلیلی و مسعود پزشکیان نامزد نهایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری هستند، که به دور دوم راه پیدا کردند.

منبع: imna-769425

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید