چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » لایحه شهرداری درباره پروژه میدان میوه و تره‌بار قزوین ابهام دارد

لایحه شهرداری درباره پروژه میدان میوه و تره‌بار قزوین ابهام دارد

کد خبر: 4567

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: لایحه شهرداری درباره اجرای پروژه بزرگ میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهر قزوین پر از ابهام است و عجولانه نمی‌شود درباره این پروژه نظر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه اشدری امشب _یکشنبه هفدهم تیر_ در صحن علنی شورای شهر قزوین که با دستور کار بررسی لایحه طرح احداث بازار میوه و تره‌بار مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: لایحه شهرداری برای احداث بازار مرکزی میوه و تره‌بار لایحه کاملی نیست و لایحه مذکور با شتاب تهیه و تنظیم شده تا زودتر به صحن شورا ارائه شود.

وی با بیان اینکه باید در چنین پروژه‌هایی با مردم شفاف رفتار کنیم، افزود: ما هم دوست داریم در این پروژه مهم خدماتی به مردم ارائه داده شود تا همراه با مدیریت‌شهری به این افتخار کنیم که در دور ششم شورای شهر قزوین چنین پروژه بزرگی اجرا شده است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه لایحه شهرداری درباره اجرای پروژه بزرگ بازار مرکزی میوه و تره‌بار شهر قزوین پر از ابهام است، گفت: با وجود اصلاحیه‌ای که سازمان خدمات‌طراحی شهرداری قزوین روی طراحی آن اعمال کرده، عجولانه نمی‌شود درباره این پروژه نظر داد.

اشدری افزود: کمیسیون‌های شورای شهر وظیفه‌شان همین است که چنین طرح‌هایی را شفاف‌سازی کنند و بهتر این است که در کمیسیون‌های شورای شهر هم خبرنگار داشته باشیم تا ابعاد چنین پروژه‌هایی برای مردم شفاف بازگو شود.

وی ادامه داد: اما خبرنگار در صحن شورای شهر قزوین نشسته تا خبرهای به‌روز این پروژه را به مردم بدهد و در مقابل عنوان می‌شود که فلان بخش‌ها از سوی خبرنگاران منعکس نشود، چون هنوز نتیجه معلوم نیست و با این حال لایحه اجرای آن روی میز شورای شهر است.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین تصریح کرد: پروژه‌ای به این مهمی و ارزشمندی که تک‌تک ما دنبال این هستیم که بدون ایراد و به بهترین شکل اجرا شود، باید با طمأنینه نسبت به آن عمل کنیم.

اشدری با اشاره به ابهام‌های این طرح گفت: مردم شهر قزوین به عنوان ذی‌نفعان این پروژه اصلاً در جریان پروژه میدان میوه و تره‌بار نیستند و افراد صاحب غرفه در میدان کنونی میوه و تره‌بار سؤال‌ها و ابهام‌های زیادی دارند که باید شهرداری قزوین به این ابهامات و سوالات پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: در واقع مردم ما نمی‌دانند در قالب طرح انتقال و احداث میدان مرکزی میوه و تره‌بار قرار است چه رفتاری با آن‌ها شود. یکی از ابهامات این است که بعد از انتقال میدان میوه و تره‌بار مرکزی به بیرون شهر چه اتفاقی برای میدان میوه و تره‌بار فعلی می‌افتد؟

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: بنابراین مدیریت‌شهری و شهرداری قزوین تکلیف خود را با مالکان غرفه‌ها و مغازه‌های موجود در بازار میوه و تره‌بار فعلی مشخص نکرده است. در واقع فقط قرار است مکان جدیدی ساخته شود تا غرفه‌دار یا مغازه‌دار از داخل به بیرون شهر منتقل شود و ابعاد دیگر طرح نامشخص است.

اشدری ادامه داد: قصد شورای شهر قزوین این است که بعد از این انتقال در مکان فعلی میدان میوه و تره‌بار فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی اثرگذاری صورت بگیرد و آیا شهرداری قزوین برای تملک فضاهای کنونی میدان میوه و تره‌بار فکری کرده است؟

وی یادآور شد: بنابراین اعضای شورای شهر قزوین هنوز نسبت به این پروژه توجیه نشده‌اند و باید پیش از تصویب لایحه ببینیم قرار است در این پروژه چه اتفاقاتی بیفتد و چطور قرار است رضایت مالکان فعلی بازار میوه و تره‌بار جلب شود؟ در ضمن تکلیف ملک باقی‌مانده باید مشخص شود و با احتمالات نمی‌توان درباره اجرای این پروژه صحبت کرد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین با ذکر اینکه پشت این پروژه دو سال هوا خورده و نمی‌خواهیم بیشتر این میزان معطل بماند، گفت: بنابراین شورای شهر هم دنبال این است که اجرای پروژه بیش از این معطل نماند.

اشدری افزود: چنین پروژه‌هایی دارای مسائلی هستند که ممکن است شهرداری و شورای شهر قزوین را در ادوار آتی دچار دردسر کنند و امکان دارد پروژه انتقال و احداث بازار مرکزی میوه و تره‌بار بار مالی سنگینی روی دوش شهرداری گذاشته و نارضایتی‌هایی را به بار بیاورد؛ اگر این مسائل شفاف شود، شورای شهر هم کمک کند این پروژه به سرانجام برسد.

منبع: imna-770092

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید