جمعه، 6 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » کاهش ساختمان‌های بسیار پرخطر در پایتخت

کاهش ساختمان‌های بسیار پرخطر در پایتخت

کد خبر: 4612

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تعداد ساختمان‌های بسیار پرخطر تهران از ۱۲۹ به ۷۱ مورد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، قدرت الله محمدی با اشاره به اینکه تعداد ساختمان‌های بسیار پرخطر از ۱۲۹ به ۷۱ مورد کاهش یافت، اظهار کرد: تا پایان سال این اماکن نیز باید تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: ساختمان‌های پرخطر شهر از جمله بیمارستان، کارخانه، اماکن تجاری، دولتی و انبار است که عملیات ایمن‌سازی را انجام نمی‌دهند و برای این اماکن پرونده قضائی تشکیل شده است و دستگاه قضائی نیز در مسیر ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن با ما همراه است‌.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران‌ادامه داد: اگر مالکان ساختمان‌های بسیار پرخطر تمکین نکنند و ایمن‌سازی را انجام ندهند، این ساختمان‌ها پلمب خواهند شد؛ بنابراین از مالکان تقاضا می‌کنیم نسبت به ایمن سازی اقدام کنند تا به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

محمدی با بیان اینکه ۱۰ درصد عملیات اطفای حریق در سال مربوط به اتصالات برق و سیم کشی برق است، اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۵۳۶ حادثه مربوط به اتصالات برق بود، اما در سال ۱۴۰۲ این آمار کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه موارد مربوط به واحدهای مسکونی برای یکسری تجهیزات محدود مثل یخچال، لباسشویی و غیره است، تاکید کرد: در حال حاضر در بعضی از منازل از چند وسایل برقی استفاده می‌کنند که بار اضافه به شبکه برق تحمیل و باعث اتصال برق و حریق می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه با توجه به اینکه سیم کشی بازار شهر مربوط به ۱۰۰ سال گذشته است جوابگوی نیاز فعلی نیست و امکان خسارات حادثه در بازار وجود دارد، ادامه داد: حدود ۳۰ درصد ایمن سازی برق بازار با کمک دستگاه قضائی و میراث فرهنگی انجام شده است.

محمدی گفت: در راستای ایمن‌سازی و نوسازی بازار کمیته‌ای متشکل از دستگاه قضائی، آتش‌نشانی، اصناف و بازاریان باید تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد سرمایش بازار توسط کولر گازی است که نیاز است سیستم برق رسانی نوسازی شود، تصریح کرد: در بازار سید ولی عملیات اطفای حریق ۵۴ ساعت طول کشید زیرا هیچ گونه وسیله ایمن‌سازی وجود نداشت و به دلیل وجود کابل‌ها نیز خودرو و نردبان‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نمی‌توانند از آن عبور کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: ۴۰ درصد حوادث بازار به موضوعات برق مربوط است در حالی که روزانه ۱.۵ میلیون نفر در بازار تردد می‌کنند.

منبع: imna-770292

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید