چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » آب شرب پایدار ۸۰۰ نفر از ساکنان روستاهای بخش «کوزران» تأمین شد

آب شرب پایدار ۸۰۰ نفر از ساکنان روستاهای بخش «کوزران» تأمین شد

کد خبر: 4614

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: هفت روستای مجتمع قلعه سلیمان‌خان در بخش کوزران شهرستان کرمانشاه از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی ظهر امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه مجتمع «قلعه سلیمان‌خان» از جمله هفت روستا در بخش کوزران شهرستان کرمانشاه از جمله پروژه‌های آبرسانی در حوزه آب روستایی شرکت آب و فاضلاب استان بود که از اواسط سال ۱۴۰۱ آغاز شده است و بیشتر روستاهای این مجتمع از جمله نظرگاه، قلعه سلیمان‌خان، نوروزآباد، پل هواس، چغاخزان و قیسوند، با مشکل نبود آب شرب مواجه بودند.

وی افزود: طی سال‌های گذشته یک حلقه چاه در این مجتمع حفر و عملیات آبرسانی نیز حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت، اما به دلیل نبود اعتبار، این پروژه مدتی مسکوت ماند که با عقد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) این پروژه واگذار و از اواسط سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد.

مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده در این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال است و در حال حاضر نیز هفت روستای این مجتمع از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده و پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

داودی اقدامات انجام شده در این پروژه را اجرای بیش از ۲۶ کیلومتر لوله‌گذاری، احداث پنج باب مخزن با مجموع حجم ۴۵۰ مترمکعب، حفر یک حلقه چاه با دبی مناسب و راه‌اندازی دو ایستگاه پمپاژ عنوان کرد و گفت: با آبرسانی به این مجتمع جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

منبع: imna-770294

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید