یکشنبه، 8 مهر 1403
ایده خبر » اقتصادی » تنظیم‌گری جهانی هوش مصنوعی؛ از اروپا و آمریکا تا آسیا و اقیانوسیه

تنظیم‌گری جهانی هوش مصنوعی؛ از اروپا و آمریکا تا آسیا و اقیانوسیه

کد خبر: 5749

با گسترش هوش مصنوعی، تنظیم‌گران به سرعت درصدد آغاز اصلاحات برای حکمرانی این فناوری هستند.

به گزارش بازار، طیبه بابایی: با گسترش هوش مصنوعی، تنظیم‌گران به سرعت درصدد آغاز اصلاحات برای حکمرانی این فناوری هستند. در چنین شرایطی فضای نظارتی در این حوزه پویاتر شده و استراتژی‌های اجرایی متنوعی در سراسر جهان در حال تدوین است.

در حالی که آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا و چین اغلب در کانون توجه قرار دارند، سایر حوزه‌های قضایی نیز گام‌های مهمی در زمینه حکمرانی هوش مصنوعی برداشته‌اند.

تغییرات سریع سیاست‌ها، رشد سرسام‌آور فناوری و موارد دیگر سبب شده است که مطالعات تطبیقی و بررسی چهارچوب حکمرانی هر یک از کشورها در حوزه حکمرانی هوش مصنوعی، اهمیتی فراینده و حیاتی بیابد.

آمارها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از تولید ناخالص داخلی و حدود نیمی از نیروی کار جهان در سه منطقه آمریکا، اروپا و آسیا-اقیانوسیه جای گرفته‌اند؛ مسئله‌ای که سبب تمرکز این نقاط کانونی جمعیتی بر حکمرانی هوش مصنوعی شده است. اتحادیه اروپا، سوئیس، بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، برزیل، چین، ژاپن، هند و استرالیا، نهادهای بین‌المللی و کشورهایی هستند که در این متن مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این نوشتار کوتاه اگرچه همه حوزه‌های قضایی و تغییرات سریع سیاست‌ها را در بر نمی‌گیرد، اما تلاش دارد بینش‌های ارزشمندی درباره چارچوب‌های نظارتی هوش مصنوعی در مقیاس جهانی ارائه دهد.

مشاهده متن کامل این یادداشت در زاویه

منبع: tahlilbazaar-296844

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید