چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ایجاد کتابخانه شهرهای بریکس در کازان

ایجاد کتابخانه شهرهای بریکس در کازان

کد خبر: 6129

در پایتخت جمهوری تاتارستان در حاشیه نشست مجمع شهرها و شهردارن بریکس پلاس، کتابخانه این مجمع در کازان با حضور ایلسور متشین، شهردار کازان و دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در حاشیه نشست مجمع شهرها و شهرداران بریکس پلاس در پایتخت جمهوری تاتارستان، کتابخانه این مجمع در کازان با حضور ایلسور متشین، شهردار کازان و دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست افتتاح شد و تمام هیئت‌ها از جمله هیئت‌های جمهوری اسلامی ایران کتاب‌هایی از نویسندگان مشهور کشورهای خود به این کتابخانه اهدا کردند.

نمایندگان اتیوپی اشعار و افسانه‌های الکساندر پوشکین را اهدا کردند و هیئت ترکیه‌ای چاپی از شعر مثنوی معنوی نوشته جلال‌الدین رومی را به کتابخانه اهدا کرد، همچنین نمایندگان جمهوری خلق چین کتاب افزایش و از بین بردن فقر را از رئیس دولت شیء جین پینگ به اشتراک گذاشتند.

در این راستا نمایندگان شهرهای ایران کتب نفیسی از فرهنگ و البته معرفی شهرهای خود اهدا کردند و شهردار کازان نیز رمان «جنگ و صلح» لئو تولستوی و همچنین آثار شاعر تاتار عبدالله توکای را به کتابخانه اهدا کرد.

ایلسور متشین شهردار کازان در مراسم گشایش این کتابخانه اظهار کرد: امروز ما در حال ایجاد یک سنت شگفت‌انگیز برای به اشتراک گذاشتن دانش، فرهنگ و تاریخ خود بین شهرها و مردم هستیم و از شما به خاطر بازدیدتان و اینکه همه قطعه‌ای از میراث خود را به کتابخانه آینده شهرهای بریکس آوردید، صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی افزود: کازان یکی از بازارهای بزرگ گردشگری در حال توسعه نه تنها در کشور ما، بلکه در بخش اروپایی آسیایی جهان است و من معتقدم که روزی با تلاش مشترک ما این کتابخانه به سکوی زیبای دیگری تبدیل خواهد شد و ساکنان کازان و میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان خواهند آمد و این ثروت میراث دنیای چند ملیتی را مشاهده خواهند کرد.

منبع: imna-774648

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید