شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » حمایت مرزبانی از تجارت و دادوستد مرزنشینان در معابر قانونی

حمایت مرزبانی از تجارت و دادوستد مرزنشینان در معابر قانونی

کد خبر: 6253

فرمانده مرزبانی انتظامی گفت: مرزبانی از تجارت و دادوستد مرزنشینان در معابر قانونی برابر مقررات و قوانین حمایت می‌کند و خود را ملزم به برقراری امنیت مرزی و اقتصادی این تجار می‌داند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدعلی گودرزی با بیان اینکه مرزبانان حامی کولبران قانونی هستند، اظهار کرد: فرماندهی مرزبانی فراجا از تجارت و داد و ستد مرزنشینان در معابر قانونی برابر مقررات و قوانین جاری کشور حمایت می‌کند و خود را ملزم به برقراری امنیت مرزی و اقتصادی این تجار می‌داند.

وی افزود: با هرگونه تجاوز مرزی، تردد غیر قانونی و قاچاق کالا از معابر صعب‌العبور و کوهستانی برخورد قانونی خواهد شد و خود را ملزم به حراست از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

این مقام ارشد مرزبانی فراجا تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ قانون ساماندهی تجارت مرزی تصویب و ابلاغ شد و دولت درصدد ساماندهی و قانونی کردن تجارت مرزنشینان است، در استان سیستان و بلوچستان تعدادی از بازارچه‌ها فعال شده و دولت پاکستان همکاری و هماهنگی لازم را به کار بسته است و امیدواریم سایر همسایگان هم با این اقدام که به سود مرزنشینان است، موافقت کنند.

سردار گودرزی گفت: برابر قانون فراجا، حراست از مرزها و امنیت مرزنشینان و کشور از وظایف ذاتی و اصلی فرماندهی مرزبانی است و هر گونه تردد غیرقانونی و بدون مجوز به خصوص از محل‌های نامتعارف، کوهستانی و صعب‌العبور باعث خدشه‌دار شدن امنیت مرزهای کشور و سوءاستفاده تروریست‌ها و قاچاقچیان به خصوص قاچاقچیان کالا مانند مشروبات الکلی و سلاح و مهمات می‌شود، مقابله می‌کند، بنابراین سربازان وطن خود را موظف به حفظ کیان و مرزهای کشور می‌دانند.

منبع: imna-777141

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید