به گزارش اکوایران، در راستای حمایت از بازار سرمایه روز گذشته مبلغ 100 میلیارد تومان و شنبه هم مبلغ 500 میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شود.

براساس اعلام روابط عمومی صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، در رابطه با واریز منابع مالی به بورس گفت که حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سرمایه همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد:«هدف صندوق توسعه ملی از ورود به بازار سرمایه، علاوه بر حمایت از بازار، شامل سرمایه‌گذاری نیز می‌شود و ممکن است در آینده مبلغ بیشتری را نیز به این بازار واریز کنیم. البته در سه سال اخیر بیش از 14 همت به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده است و با این مبلغ واریزی جدید 600 میلیارد تومانی، مجموع این عدد به حدود 15 همت می‌رسد.»

تزریق 60 میلیون دلار به بازار سرمایه طی 3  مرحله

البته پیش از این نیز صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه تزریق مالی داشت. خردادماه سال جاری بود که عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از تزریق 450 میلیون دلار به بازار سرمایه گفته بود. سید علیرضا میرمحمد صادقی، عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفته بود که در مجموع 510 میلیون دلار  به بازار سرمایه تزریق می‌شود.

او در ادامه توضیح داد: «از مجموع 510 میلیون دلار تاکنون حدود ۴۵۰ میلیون دلار به بازار سرمایه تزریق شده است. حدود ۶۰ میلیون دلار باقی مانده هم طی سه مرحله وارد بورس می‌شود.»