شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده

رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده

کد خبر: 6695

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از کسب رتبه نخست صدور پروانه ساختمانی در بافت‌ فرسوده این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بسته تشویقی جدید ابلاغی کمیسیون ماده ۵ فرصت منحصربه‌فردی برای سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده محسوب می‌شود و ظرفیت خوبی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده غیر تاریخی فراهم کرده است، بنابراین ساکنان این بافت‌ها می‌توانند برای برخورداری از این فرصت به منطقه ۹ شهرداری اصفهان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده اثر روانی مطلوبی به لحاظ اجتماعی بر شهروندان می‌گذارد، افزود: شهرداری اصفهان در راستای افزایش صدور پروانه در بافت فرسوده با تصویب ضوابط تشویقی نوسازی بافت ناکارآمد شهر اصفهان در تسریع و بهره‌برداری از ابنیه مؤثر بوده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این منطقه در راستای رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده، تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه‌گران، سرمایه‌گذاران، مالکان اراضی، ارتقای کیفیت محیط و تأمین خدمات مورد نیاز، ضوابط تشویقی نوسازی کالبدی تصویب شده توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان را به شهروندان برای ساخت‌و ساز در این منطقه ارائه داده است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری شعار سال جاری را جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کردند، بنابراین جز با حضور مردم نمی‌توانیم شاهد حرکت جهش‌باری در حوزه تولید باشیم، زیرا بدون حضور مردم ساخت مسکن ناممکن و نادرست است.

وی افزود: نحوه صدور پروانه برای ساختمان‌های واقع در بافت فرسوده، بر اساس ابلاغیه اداره کل راه و شهرسازی با توجه به ویژگی گروه‌ها و شرایط بهره‌مندی از ضوابط تشویقی، اجرا و ابلاغ می‌شود، بنابراین مالکان ساکن در این بافت‌ها برای بهره‌مندی از بسته تشویقی، کافی است به شهرداری منطقه ۹ شهرداری اصفهان مراجعه کنند و فرم مربوطه را تکمیل کنند تا درخواست آن‌ها به کمیته مزبور ارجاع و در صورت امکان حداکثر تشویقی برای آن‌ها تأیید شود.

منبع: imna-778951

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید