به گزارش اکوایران، مرکز لرزه‌نگاری آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد که زمین لرزه‌ای قوی در سواحل جنوبی ژاپن روز پنجشنبه رخ داد که هشدار سونامی را در پی داشت، اما هیچ نشانه فوری از خسارت جدی وجود ندارد.

آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد این زمین لرزه با قدرت اولیه 7.1 ریشتر و مرکز آن در سواحل شرقی جزیره اصلی جنوبی کیوشو ژاپن و در عمق حدود 30 کیلومتری (18.6 مایلی) رخ داده است.

به گزارش گاردین، این آژانس گفت امواج سونامی به ارتفاع 50 سانتی متر (1.6 فوت) در امتداد بخش‌هایی از ساحل جنوبی کیوشو و جزیره مجاور شیکوکو حدود نیم ساعت پس از وقوع زمین لرزه شناسایی شده است.

این زمین لرزه به شدت شهر نیچینان و مناطق اطراف آن در استان میازاکی در کیوشو را لرزاند.

زلزله شناسان در حال برگزاری یک جلسه اضطراری بودند تا بررسی کنند که آیا این زمین لرزه در نزدیکی نانکای، بر گسل زمین لرزه‌‌‌های ویرانگر گذشته، تأثیر گذاشته است یا خیر.

اپراتورهای نیروگاه‌های هسته‌‌ای در کیوشو و شیکوکو گفتند که در حال بررسی هستند تا ببینند آیا آسیبی به آنها وارد شده است یا خیر. از زمان وقوع زلزله و سونامی عظیم در مارس 2011 که فاجعه هسته‌ای فوکوشیما را به وجود آورد، زمین لرزه در مناطق دارای نیروگاه‌های هسته ای یک نگرانی عمده بوده است.

تلویزیون ان‌اچ‌کی ژاپن گفت گزارش‌هایی مبنی بر شکسته شدن شیشه‌های فرودگاه میازاکی در نزدیکی مرکز زلزله وجود دارد.

ژاپن روی «حلقه آتش» اقیانوس آرام، خط گسل‌های لرزه‌ای که اقیانوس آرام را احاطه کرده است، قرار دارد و یکی از زلزله خیزترین کشورهای جهان است. زمین لرزه اول ژانویه در منطقه نوتو در شمال مرکزی ژاپن بیش از 240 کشته برجای گذاشت.