چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ارائه سامانه یکپارچه مدیریت هوشمند آبیاری در نمایشگاه جامع مدیریت شهری اصفهان

ارائه سامانه یکپارچه مدیریت هوشمند آبیاری در نمایشگاه جامع مدیریت شهری اصفهان

کد خبر: 6796

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان گفت: سامانه یکپارچه مدیریت هوشمند آبیاری شرکت نیکو جوانه گستر سپاهان که در سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری ارائه شده است، می‌تواند تا ۷۰ درصد در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میترا ذهتابیان در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا با اشاره به سامانه یکپارچه مدیریت هوشمند آبیاری شرکت نیکو جوانه گستر سپاهان اظهار کرد: مواردی که در بحث آبیاری هوشمند در این سامانه به آن پرداخته شده است، درواقع انجام یک کار داده‌محور در بحث آبیاری فضای سبز است.

وی افزود: این کار بر اساس داده‌های هواشناسی، اطلاعات خاک و بیلان آب در خاک انجام و زمان آبیاری گیاه با توجه به نوع گونه و نیاز آبی آن‌ها تشخیص داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت نیکوجوانه گستر سپاهان تصریح کرد: مدعی هستیم که این سامانه می‌تواند تا ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشد و از آنجا که آبیاری هوشمند کارگران مربوط به این فعالیت را حذف می‌کند، بنابراین می‌توان گفت که این سامانه بی‌نیاز از داشتن نیروی کارگر است.

ذهتابیان خاطرنشان کرد: در این سامانه وجود نیروهای متخصص برای کار با نرم‌افزار و شناسایی نقاط ضعف و رفع ایرادات آن کفایت می‌کند و نیروی کارگر می‌تواند به جای بحث آبیاری در بخش‌های دیگر فضای سبز فعالیت داشته باشد.

وی افزود: این سامانه تا ۷۰ درصد در بحث مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهد داشت، چراکه زمان‌بندی آبیاری گیاهان بسیار دقیق طراحی شده و پمپ چاه و ایستگاه کنترل مرکزی در زمانی بهینه باز و بسته می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این سامانه شامل دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار است که بخش سخت‌افزاری شامل تابلوهای برق و شبکه‌های ارتباطی و کنترلی می‌شود، همچنین بخش نرم‌افزاری تصمیم‌گیری در برنامه‌ریزی آبیاری را بر عهده خواهد داشت.

ذهتابیان تاکید کرد: نکته قابل توجه در این سامانه آبیاری هوشمند، تصمیم‌گیری براساس الگوریتم ژنتیک و هوش مصنوعی است و قابلیت اجرا روی سیستم‌های آبیاری از پیش پیاده شده را خواهد داشت، به این صورت که یک ارزش افزوده به سیستم‌های آبیاری که در گذشته اجرا شده، خواهد داد و دیگر نیازی نیست تا این سیستم‌ها از نو اجرا شود که می‌تواند بسیاری از هزینه‌ها را در این زمینه کاهش دهد.

منبع: imna-779394

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید