شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » افزایش ۲۰ درصدی آموزش‌های غنی‌سازی اوقات فراغت فنی و حرفه‌ای خوزستان

افزایش ۲۰ درصدی آموزش‌های غنی‌سازی اوقات فراغت فنی و حرفه‌ای خوزستان

کد خبر: 7003

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به فرایند اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت گفت: با اجرای این طرح ارائه آموزش‌ها به دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

رضا نیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: استفاده بهینه از ایام فراغت نقش بسزایی در بهداشت روانی جامعه خواهد داشت که باید به اوقات فراغت به عنوان فرصت نگاه کرد، اما اگر برنامه‌ریزی لازم انجام نشود بسیار خسته کننده و خطرناک خواهد بود. این موضوع شمشیر دو لبه است که یک لبه آن می‌تواند رشد دهنده باشد و لبه دوم می‌تواند ضایع کننده نیروی جوان و بیهودگی و فسادانگیز باشد.

وی افزود: یکی از اهداف اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت، استعدادیابی و کشف استعدادها در رده‌های سنی متفاوت و هدفمندسازی و برنامه‌ریزی برای آینده جوانان است.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در این راستا در کنار برنامه‌ریزی ای های آموزشی برای گروه‌های هدف، سال گذشته طرح تابستانه مهارتی را برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال اجرا کرد.

نیسی تاکید کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه هفت جانبه منعقد و منجر به آموزش ۱۵ هزار و ۸۲ نفر شد و رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

وی تصریح کرد: امسال هم از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریورماه این طرح برای این گروه‌های سنی برنامه ریزی شده و در حال اجراست. آموزش‌ها در حدود ۴۵ مرکز آموزشی در حال انجام است و برنامه‌ریزی شده است با اجرای این طرح ارائه آموزش‌ها به دانش آموزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: برنامه مشترک و ویژه‌ای برای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) خوزستان داریم که ضمن ارائه آموزش‌های رایگان، مواد مصرفی و ثبت نام هم رایگان خواهد بود که حدود ۲۸۰۰ نفر در رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال این آموزش‌ها را خواهند دید.

منبع: imna-780343

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید