شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » افتتاح نخستین دادگاه صلح استان همدان

افتتاح نخستین دادگاه صلح استان همدان

کد خبر: 7043

رئیس دادگستری شهرستان بهار گفت: نخستین دادگاه صلح استان همدان در شهرستان بهار افتتاح شد، دادگاه صلح دادگاهی با صلاحیت‌های جدید است که با صلاحیت‌های خاص توسط قضات خاص آغاز بکار میکند و تسریع در زمان صدور حکم از ویژگی های این دادگاه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، امیر مهدی عزیزی، امروز _ دوشنبه بیست و دوم مرداد_ در حاشیه این افتتاح و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دادگاه صلح یک دادگاهی با صلاحیت‌های جدید است؛ شورای حل اختلاف که رسیدگی به برخی پرونده‌ها را به صورت غیر تخصصی انجام می‌داد، معمولاً مشکلاتی برای مردم در امر حقوقی ایجاد می‌کرد.

وی افزود: دادگاه صلح در قانون جدید شورای حل اختلاف، یکی از مسائلی است که با صلاحیت‌های خاص توسط قضات مخصوص خود دستگاه قضائی پیش‌بینی شده است.

رئیس دادگستری شهرستان بهار ادامه داد: صلاحیت رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه صلح در مورد پرونده‌های حقوقی تا ۱۰۰ میلیون تومان، جرایم غیر عمدی و جرایم درجه ۷ و ۸ می‌باشد، که در این دادگاه توسط قاضی مستقل و به صورت مستقیم به شخص قاضی رسیدگی و حکم صادر می‌شود.

عزیزی اضافه کرد: دادگاه صلح از مهلت و حجم پرونده‌های دادگاه کم می‌کند و تسریع در زمان و صدور حکم برای پرونده‌ها می‌شود.

همچنین در پایان از حضور حجت الاسلام پیر محمد احمدوند قائم مقام رئیس کل دادگستری استان همدان، دکتر امیرمهدی عزیزی رئیس دادگستری شهرستان بهار، مهندس رضا شالبافیان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بهار، محمد هادی محمدیان روشن فکر معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، حسین عسگری مدیر پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان، سید هادی مصطفوی معاون قضائی دادگستری و حل اختلاف استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در آئین افتتاح نخستین دادگاه صلح استان همدان در شهرستان بهار خبر داد.

منبع: imna-780478

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید