چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » توقیف ۱۵ روزه در انتظار خودروها با سرعت غیرمجاز

توقیف ۱۵ روزه در انتظار خودروها با سرعت غیرمجاز

کد خبر: 7124

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: خودروهایی که با سرعت غیرمجاز در راه‌ها و جاده‌ها امنیت خود و زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را در ایام اربعین به خطر می اندازند، به مدت ۱۵ روز توقیف می‌شوند.

عبدالحسین زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: طرح توقیف خودروهایی با سرعت بالا با هدف ارتقای ایمنی سفرها و پیشگیری از وقوع سوانح، همزمان با آغاز سفرهای اربعین در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سرعت مجاز در بزرگراه‌ها برای انواع خودروهای وانت و سواری ۱۱۰ کیلومتر و اتوبوس، مینی‌بوس، تریلی، کامیون و کامیونت ۱۰۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است، افزود: سرعت مجاز در جاده‌های اصلی و طی ساعت روز ۹۵، در ساعات شب ۸۵ کیلومتر بر ساعت، در جاده‌های فرعی روزها ۸۵ و شب‌ها ۷۵ کیلومتر بر ساعت است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برابر هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضائی، خودروی رانندگانی که بیشتر از ۳۰ کیلومتر بر سرعت مجاز حرکت کنند، ابتدا به صورت سیستمی و سپس فیزیکی توقیف و به مدت ۱۵ روز روانه پارکینگ می‌شود.

زارع ادامه داد: رانندگان این خودروها پس از توقیف ۱۵ روزه خودرو، ملزم به طی کردن دوره بازآموزی مقررات، احراز سلامت روحی و روانی، احراز مالکیت و سپردن تعهد مبنی بر تکرار نکردن این تخلف حادثه‌ساز خواهند شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۹۶۱ دستگاه خودرو به علت سرعت غیرمجاز و به صورت سیستمی توقیف شده‌اند و رانندگانی که برای رفع توقیف وسیله نقلیه خود مراجعه کرده‌اند پس از سیر مراحل قانونی خودرویشان ترخیص و این موضوع در سوابق آن‌ها ثبت شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با توجه به سهم بالای تخلفات حادثه‌ساز در وقوع تصادفات، لازم است رانندگان با آرامش و پرهیز از عجله و شتاب سفر و با رانندگی قانونمند شرایطی امن و بی خطر را برای یکدیگر فراهم کنند.

منبع: imna-780883

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید