شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » فعالیت دولت در حوزه فرهنگ با حضور مردم تأثیرگذار می‌شود

فعالیت دولت در حوزه فرهنگ با حضور مردم تأثیرگذار می‌شود

کد خبر: 7239

استاندار اردبیل گفت: دولت بدون حضور مردم نمی‌تواند در حوزه فرهنگ فعال باشد و همواره در طول تاریخ شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار، جزو سرمایه‌های اجتماعی استان بوده‌اند و در کارهای خیر و خداپسندانه مشارکت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی در همایش بزرگداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به پیشینه تاریخی استان به لحاظ وجود افراد تأثیرگذار، اظهار کرد: شیخ صفی‌الدین اردبیلی به‌عنوان شخصیتی بزرگ و تأثیرگذار، موقوفاتی از شامات و هندوستان داشته و مریدان از نقاط مختلف پیرو ایشان بوده‌اند و در سایه آموزه‌های ایشان، چند تن از فرزندان وی شهید شده و با اقدامات این خاندان عشق به اهل بیت (ع) همواره در دل‌های ما روشن مانده است.

وی مهم‌ترین شاخصه فعالان حوزه تشکل‌ها را اهل درد بودن و توجه به درد انسان‌ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر درد آگاهی‌بخشی و کاستن از رنج و زحمت مردم ۲ نوع دردی است که در استان مواجهیم و همگی باید برای حل آن تلاش کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به رتبه ۹ استان در زمینه وجود سرمایه‌های اجتماعی، اظهار کرد: فرهنگ و اقدامات فرهنگی نمی‌تواند بروکراتیزه باشد و مشارکت‌های مردم با دولت برای موفقیت کارهای فرهنگی و خیرخواهانه مؤثر است.

فرهنگ تقدیر موجب افزایش انگیزه افراد خیّر و تشکل‌های مردم‌نهاد است

عاملی با اشاره به انگیزه‌های ترغیب‌کننده خیّران برای تلاش و کوشش در راه رفع مشکلات مردم، افزود: شناسایی انگیزه‌ها و تقویت حس مسؤولیت اجتماعی و نوع‌دوستانه در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است‌.

وی تصریح کرد: با اینکه افراد فعال در تشکل‌ها و اقدامات خیرخواهانه بدون چشم‌داشت در این عرصه فعال هستند، ولی باید با قدردانی از چنین شخصیت‌هایی، انگیزه‌های آنان در راستای خدمت به مردم و کاستن از درد مردم را ارج نهیم و فرهنگ‌سازی کنیم.

گفتنی است، در این همایش از پوستر نخستین جشنواره استانی تشکل‌های مردم‌نهاد رونمایی و از ۵۰ چهره فعال و پیشکسوت استان اردبیل در زمینه تشکل‌ها و اقدامات خیرخواهانه تجلیل شد.

منبع: imna-781405

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید