چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » سنجش پاستور در بهارستان

سنجش پاستور در بهارستان

کد خبر: 7324

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه بیست‌وهفتم مرداد ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به‌صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «نوبت مجلس در شکل‌گیری کابینه وفاق ملی» نوشت: کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان یک کابینه توافق‌ساز است زیرا ۱۹ وزیر پیشنهادی نمادی از کلیت سیاسی و مدیریتی موجود در کشور است. وزرای پیشنهادی گرایش‌های سیاسی و رویکردهای مدیریتی متفاوت را در چهارچوب جمهوری اسلامی ایران نمایندگی می‌کنند. از همین رو است که می‌توان این فهرست را به معنای تحقق رویکرد کلی پزشکیان دانست؛ رویکردی مبتنی بر وفاق ملی. حتی منتقدان کابینه نیز به این واقعیت اذعان دارند. زیرا این منتقدان شاید نسبت به حضور یک فرد در کابینه یا توانایی مدیریتی یک وزیر پیشنهادی سوال و پرسشی داشته باشند. اما نمی‌توانند این واقعیت را که کابینه پیشنهادی در کنار همه ویژگی‌هایش، کابینه‌ای مبتنی بر «وفاق ملی» است، ایرادی وارد کنند. پزشکیان با انتخاب این همکاران از سلایق سیاسی و مدیریتی مختلف، گام اول را برای توافق‌سازی و شکل‌گیری نوعی وفاق و همدلی در کشور برداشته است. اکنون این مجلس شورای اسلامی است که با رأی اعتماد خود به این وزرای پیشنهادی، باید گام دوم را بردارد. گام دوم نه تنها تعیین کننده‌تر است، بلکه مسیر حفظ و تداوم همدلی و وفاق در کشور را نیز تضمین می‌کند.

سنجش پاستور در بهارستان

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تأکید رهبران مقاومت بر قطعی بودن انتقام «فقط زمان مطرح است»» نوشت: مسئولان سیاسی و نظامی ایران و همچنین رهبران جبهه بزرگ مقاومت پاسخ ترور «اسماعیل هنیه» و «فواد شُکر» را قطعی خوانده و گفته‌اند تنها زمان حمله مطرح است که گویا آن هم چندان دور نیست. «جان کربی»، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در تازه‌ترین موضع‌گیری‌اش گفته: «ایران همچنان به حمله به رژیم صهیونیستی متعهد است… ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای حمله علیه اسرائیل است.» در بجبوحه این اوضاع خبر رسیده که، وزیر خارجه انگلیس نیز در راه سرزمین‌های اشغالی است. «دیوید لامی» گفته است: «ما در لحظه‌ای حیاتی برای ثبات جهانی هستیم. ساعات و روزهای آینده می‌تواند آینده خاورمیانه را مشخص کند.» وزیر خارجه فرانسه نیز به این سرزمین اشغال شده خواهد رفت. جدا از تمام این مواضع کشورهای غربی، «علی باقری کنی»، سرپرست وزارت خارجه کشورمان هم، در مراسم هفتاد و هفتمین سالروز استقلال هند گفت: «ترور اسماعیل هنیه در تهران قطعاً جنایت نابخشودنی، نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران و ناقض ثبات و امنیت منطقه است. حق ذاتی و مشروع ایران در اقدام متقابل محفوظ بوده و ایران در استفاده از این حق تردیدی ندارد.» این یعنی صهیونیست‌ها فعلاً باید در وحشت نفس بکشند.

شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، بر قطعی‌بودن پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تأکید کرد. این مقام ارشد حزب‌الله در گفت‌وگو با شبکه المنار درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی در پی ترور «فؤاد شکر»، فرمانده جهادی ارشد حزب‌الله، در حمله به بیروت نیز خاطرنشان کرد: «تصمیم درباره پاسخ به دشمن اتخاذ شده است و این پاسخ به خواست خداوند متعال داده خواهد شد.» شیخ نعیم قاسم درباره سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به لبنان نیز اظهار کرد: «سفر هوکشتاین نمایشی است و می‌خواهد بگوید که آمریکا (در صورت پاسخ به رژیم صهیونیستی) اقدام خواهد کرد.» گفتنی است، سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله، نیز پیش‌تر رژیم صهیونیستی و طرف‌های حامی آن را به انتظار برای پاسخ آتی تهدید و تأکید کرد که «این پاسخ قطعی است» و هیچ بحثی در این مورد وجود ندارد.

سنجش پاستور در بهارستان

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «شگفتانه موشکی حزب‌الله در چشم تل‌آویو» نوشت: در میانه نگرانی‌ها از حمله احتمالی ایران به سرزمین‌های اشغالی، حزب‌الله در اقدامی غافلگیرکننده، اما سنجیده و به موقع، ویدئویی از شهر موشکی تحت عنوان تأسیسات «عماد ۴» منتشر کرد که توانایی مقاومت لبنان را در جهت دادن پاسخی تند و مخرب به دشمن به نمایش می‌گذارد. این ویدئو که بخشی از یک استراتژی رسانه‌ای گسترده‌تر برای افزایش قدرت بازدارندگی به حساب می‌آید، پیام‌های چندبعدی را به همراه دارد که از بعد نظامی فراتر رفته و به سطوح سیاسی و روانی می‌رسد و به طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه اسرائیل هشدار می‌دهد که در صورت اشتباه محاسباتی، تاوان سنگینی خواهند پرداخت.

در شرایطی که سطح تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی پس از ترور فرماندهان مقاومت در تهران و بیروت بالا گرفته است و متحدان غربی اسرائیل برای دفاع از سرزمین‌های اشغالی با تمام قوا به صف شده‌اند، محور مقاومت هم بخشی از قابلیت‌های نظامی خود را به نمایش گذاشته تا دشمنان حساب کار دست‌شان بیاید.

حزب‌الله لبنان که در ۱۰ ماه گذشته در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه، از برخی سلاح‌های خود برای حمله به سرزمین‌های اشغالی استفاده کرده بود، این بار شگفتانه جدیدی را رو کرده است. حزب‌الله روز جمعه فیلمی را از تأسیسات موشکی زیرزمینی خود با نام «عماد ۴» منتشر کرد. شبکه المیادین اعلام کرد که این تأسیسات، نه تنها به طور محرمانه ایجاد و استتار شده، بلکه از استحکام کافی در برابر حملات دشمن نیز برخوردار است. در بخشی از ویدئو، تهدیدات سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله به زبان‌های عربی، عبری و انگلیسی نسبت به هرگونه جنگی در آینده و توانایی هدف قرار دادن سراسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین آمده است. در این ویدئو همچنین تصاویری از تأسیسات نظامی عظیم به نمایش گذاشته شده که در آن سکوهای بزرگ پرتاب موشک در دل کوه قرار دارد.

سنجش پاستور در بهارستان

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «۴۰ هزار داستان غمناک» نوشت: پس از گذشت ۳۱۵ روز از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان حملات هوایی، زمینی و دریایی علیه این منطقه ادامه دارد و مجموع شهدای جنگ غزه از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته است، آن هم در شرایطی که بیش از ۵۰ درصد شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اعلام آخرین جنایات رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت منتهی به بامداد پنجشنبه گذشته، گزارش داد شمار کل شهدای حملات اسرائیل از اکتبر گذشته تا روز ۲۵ مرداد به ۴۰ هزار و ۵ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید. در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در غزه به این مناسبت آمده که هنوز اجسادی زیر آوار و کنار جاده‌ها وجود دارد و به دلیل حملات نیروهای اسرائیل، تیم‌های پزشکی و مسؤولان دفاع مدنی نمی‌توانند اجساد را بیرون بیاورند. علاوه بر ۴۰ هزار و ۵ نفر شناسایی شده، مقامات سازمان ملل و آژانس دفاع مدنی فلسطین اعلام کردند اجساد حداقل ۱۰ هزار فلسطینی زیر آوار باقی مانده است.

ارتش کودک‌کش همچنان مدارسی را که صدها هزار فلسطینی آواره در آنها پناه گرفته‌اند هدف قرار می‌دهد، همچنین بیماری‌های همه‌گیر نیز به دلیل تخریب زیرساخت‌ها در جریان بمباران ارتش اسرائیل و نبود آب آشامیدنی کافی گسترش یافته است.

رژیم صهیونیستی در آخرین جنایت مرتکب ۳ کشتار علیه خانواده‌های ساکن غزه شد که در نتیجه آن تاکنون پیکرهای ۴۰ شهید همراه با ۱۰۷ زخمی به بیمارستان‌های مختلف این باریکه منتقل شده است. به گزارش سازمان امداد و نجات فلسطین در نوار غزه، در یکی از این موارد روز پنجشنبه ۷ عضو یک خانواده فلسطینی در بمباران وحشیانه یک واحد مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال غزه توسط جنگنده‌های اسرائیل شهید شدند. در این حادثه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی واحد مسکونی خانواده عبدالقادر احمد از امدادگران فلسطینی شامل کودکان را در اردوگاه جبالیا هدف قرار دادند.

سنجش پاستور در بهارستان

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «سنجش پاستور در بهارستان» را برگزید و نوشت: طبق برنامه‌ریزی مجلس شورای اسلامی از امروز شنبه، روند بررسی صلاحیت وزرا آغاز می‌شود. به همین واسطه مسعود پزشکیان در بهارستان حاضر خواهد شد. علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در این باره ضمن تشریح روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در جلسات علنی مجلس عنوان کرد: «هفته گذشته کمیسیون‌های تخصصی مجلس در جلسات فشرده‌ای به بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم پرداختند». سلیمی این را هم به ایسنا گفت: «از امروز (شنبه ۲۷ مرداد) جلسات علنی مجلس برای بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در دو نوبت صبح و بعدازظهر شروع می‌شود و تا چهارشنبه (۳۱ مرداد) ادامه دارد». سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تشریح می‌کند: «طبق آئین نامه داخلی، امروز رئیس جمهور برای دفاع از کابینه خود در مجلس حضور پیدا می‌کند که دو ساعت و ۳۰ دقیقه فرصت دارد؛ سپس مجلس وارد بررسی کلیات برنامه دولت و ترکیب هیئت وزیران می‌شود». او توضیح داد: «پنج نماینده مخالف و پنج نماینده موافق، هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه درباره کابینه پیشنهادی صحبت می‌کنند اما بعد از آن رأی‌گیری نمی‌شود، بلکه بعد از اظهارات نمایندگان، بحث و بررسی برای تک تک وزیران به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه شروع می‌شود». سلیمی ادامه داد: «در زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، ابتدا گزارش کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتبط درباره وزیر پیشنهادی قرائت می‌شود، سپس دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت کرده و وزیر پیشنهادی ۳۰ دقیقه به تشریح برنامه‌های خود می‌پردازد که می‌تواند قسمتی از این وقت را استفاده نکرده تا در اختیار رئیس جمهور قرار دهد که رئیس جمهور در آخرین جلسه مجلس با استفاده از وقت وزیران به صورت یک جا از آنان دفاع کند». اما اینکه نحوه تعامل و همراهی نمایندگان در بررسی روند صلاحیت وزرا به چه نحو باشد و از آن مهم‌تر، مبنای رأی اعتماد بهارستان نشین ها به نامزدهای پیشنهادی باید بر چه پایه‌ای قرار بگیرد، پ

سنجش پاستور در بهارستان

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود تیتر «شهر استراتژیک روسیه در تصرف اوکراین» را برگزید و نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور کنترل کامل شهر سودژا در منطقه کورسک روسیه را به‌دست گرفته‌اند و ارتش اوکراین در حال ایجاد یک مرکز فرماندهی نظامی در آن است. به گزارش الجزیره، سودژا مرکز اداری منطقه مرزی کورسک روسیه است و بزرگ‌ترین شهر یا منطقه‌ای است که اوکراین می‌گوید نیروهایش از آغاز حمله به روسیه در سه‌شنبه هفته گذشته ۱۶ مرداد تصرف کرده است. زلنسکی شامگاه پنج‌شنبه درباره وظایفی که این مرکز فرماندهی ممکن است انجام دهد، توضیحی نداد؛ اما پیش‌تر گفته بود که اوکراین کمک‌های بشردوستانه بین ساکنان سودژا توزیع خواهد کرد. یک منبع آگاه در سرویس امنیت اوکراین گفت که اوکراین ۱۰۲ سرباز روسیه را در منطقه کورسک اسیر کرده است. این موضوع یکی از ادعاهای ضد و نقیض دو طرف درباره جنگ در غرب روسیه است. این منبع درباره عملیات روز چهارشنبه اوکراین گفت: «این نتیجه عملیات ویژه است که توسط سربازان سرویس امنیت اوکراین انجام شد.» یک کانال تلگرامی مرتبط با وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که «بیش از صد روس» در ۱۴ اوت پس از «رها شدن توسط فرماندهان خود» تسلیم شدند.

مشخص نیست که آیا این همان گروه از سربازان روسیه است یا نه؟ سرهنگ اولکساندر سیرسکی، فرمانده ارشد نظامی اوکراین، اعلام کرد که یک دفتر فرماندهی نظامی برای بخش‌هایی از منطقه کورسک که تحت کنترل نیروهای اوکراینی است، ایجاد شده و این دفتر وظیفه تضمین نظم و امنیت غیرنظامیان را بر عهده دارد. سیرسکی همچنین گفت که اوکراین اکنون ۸۲ شهر در منطقه و حدود ۱۱۵۰ کیلومتر مربع از قلمرو روسیه را در اختیار دارد. به گفته مقامات آمریکایی، حمله اوکراین به بخش کوچکی از روسیه احتمالاً کار را برای مسکو برای انجام یک حمله مجدد بزرگ در شرق اوکراین سخت‌تر می‌کند و به گفته مقامات آمریکایی، پاتک اوکراین، نوعی عملیات غافلگیرکننده است که در نهایت می‌تواند هزینه‌های واقعی را بر کرملین تحمیل کند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، حمله اوکراین و موفقیت مستمر آن، در نهایت می‌تواند اهمیت راهبردی داشته باشد، اگرچه مقامات آمریکایی هشدار می‌دهند که باید ببینند چگونه این حمله برای نتیجه‌گیری بهتر پیش می‌رود.

سنجش پاستور در بهارستان

منبع: imna-781703

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید