جمعه، 6 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » اختصاص ۲۵ درصد از اعتبارات برای اجرای طرح‌های آبخیزداری

اختصاص ۲۵ درصد از اعتبارات برای اجرای طرح‌های آبخیزداری

کد خبر: 7823

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۲۵ درصد اعتبارات برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته است، چراکه در برنامه هفتم توسعه طرح‌های آبخیزداری مورد اهتمام جدی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حسن وحید صبح امروز _سه‌شنبه ششم شهریور_ در آیین افتتاح طرح جنگل‌کاری در منطقه چپقلی اراک اظهار کرد: طرح‌های آبخیزداری در قالب طرح‌های مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژی و مدیریتی قابل اجراست که خوشبختانه در منطقه چپقلی تمام این مدل‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: در عرصه‌های بالادست چپقلی کارهای مدیریت و در عرصه‌های پایین دست با یک مدل اقتصادی، گونه سنجد و بادام کشت شده است که کاشت این گونه‌ها، اقتصادی است و در آینده می‌تواند اثرات اقتصادی خوبی برای مردم و بهره‌بردار به دنبال داشته باشد.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۲۵ درصد اعتبارات برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته چراکه در برنامه هفتم توسعه طرح‌های آبخیزداری مورد اهتمام جدی قرار دارد.

وحید تصریح کرد: اجرای دو هزار هکتار جنگل‌کاری با کاشت گونه‌های چند منظوره در منطقه چپقلی اراک، اقدامی منحصر به فرد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دنیا به سمت تجارت کربن در حرکت است. سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه سال گذشته ۲۴۰ میلیون اصله نهال در کشور با هدف تولید و تأمین چوب و احیا بیابان انجام شده است گفت: این مهم با مشارکت و مسئولیت اجتماعی محقق شده است و اگر مشارکت و همکاری مردم نبود، تولید یک میلیارد درخت امکان پذیر نبود.

طرح جنگل‌کاری چپقلی از نظر اقتصادی و زیست محیطی اثرات خوبی در منطقه دارد

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی هم اظهار کرد: طرح بزرگ جنگل‌کاری چپقلی از نظر اقتصادی و زیست محیطی اثرات خوبی در منطقه دارد.

وی افزود: طرح دو هزار هکتار اراضی منطقه چپقلی اراک با اعتباری بالغ بر ۱۱.۵ میلیارد تومان از محل منابع استانی، منابع ملی و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع اجرا شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در جلسه‌ای که امروز برگزار شد، ریاست سازمان منابع طبیعی کشور دستور ادامه طرح و اختصاص منابع بیشتر را صادر کرد.

اجرای ۱۴۰۰ هکتار از طرح جنگل‌کاری چپقلی اراک

نادر قلی ابراهیمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: تاکنون ۱۴۰۰ هکتار از طرح جنگل‌کاری چپقلی اراک اجرا شده است.

وی افزود: در سال جاری اجرای یک هزار هکتار در دستور کار قرار دارد، اتصال این طرح به منطقه سبز و ارزشمند تاریخی سده و باغستان‌های قدیمی منطقه سده می‌تواند کارکرد بسیار بزرگی داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای طرح جنگل‌کاری از منطقه چپقلی تا کویر میقان، دالانی سبز برای کنترل آلودگی هوا اراک است.

ابراهیمی ادامه داد: این طرح از پروژه‌های ملی است که از چپقلی، سده، سنجان تا کویر میقان ادامه دارد یک این فرصت استثنایی برای تلطیف هوای اراک فراهم کرده تا با تغییر اقلیم بتوان از میزان آلودگی هوا اراک جلوگیری شود.

وی ادامه داد: یک هزار و ۱۴۰ هکتار از این طرح در اراک عملیاتی شده و یک هزار هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد، البته این طرح با حمایت دولت، اجرا و با مشارکت مردم، نگهداری خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای این طرح در قالب طرح‌های مردمی و روش‌هایی که در سازمان منابع طبیعی اشاره شده، حمایت خواهیم کرد و منابع لازم برای آن در سطح استان و ملی پیش بینی شده است.

منبع: imna-784818

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید