چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » جذب ۲ هزار و ۳۴۴ سوادآموز در خراسان جنوبی

جذب ۲ هزار و ۳۴۴ سوادآموز در خراسان جنوبی

کد خبر: 8401

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۲ هزار و ۳۴۴ سوادآموز زن و مرد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جذب نهضت سوادآموزی استان شدند.

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایمنا در خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۳۴۴ سوادآموز زن و مرد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جذب نهضت سوادآموزی استان شدند.

وی گفت: این نفرات توسط آموزش دهندگان آزاد در سطح شهرستان شناسایی و در قالب سه دوره سوادآموزی، تحکیم و دوره انتقال مشغول به یادگیری هستند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: ۱۶۳ معلم و آموزش دهنده نهضت سواد آموزی با حداقل مدرک لیسانس در قالب ۱۷۱ کلاس درس در بخش ارائه خدمات سوادآموزی در سطح شهرستان‌ها فعال هستند.

وی بیان کرد: در این دوره‌ها حداقل مهارت خواندن و نوشتن، درک و فهم متون ساده فارسی و کسب مهارت‌های اولیه روخوانی قرآن، آشنایی با معارف دینی و فرهنگ اسلامی و انجام دادن محاسبه‌های ریاضی در حد چهار عمل اصلی به سوادآموزان دوره سواد آموزش داده می‌شود.

حسینی با بیان اینکه اکنون نرخ باسوادی استان به بیش از ۹۸ درصد رسیده است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم به کمک دوره‌های فعلی نرخ باسوادی را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

منبع: imna-788067

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید