چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ۱۰۶ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد

۱۰۶ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد

کد خبر: 8580

رئیس ستاد دیه استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: درحال حاضر ۱۰۶ زندانی که دارای جرایم غیرعمد و نیازمند کمک‌های مردمی در زندان‌های استان هستند، که از این تعداد ۱۰۳ نفر آقا و سه نفر نیز خانم‌اند.

مجید صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به آزادی ۶۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد طی سال جاری، اظهار کرد: مبلغ کل بدهی این زندانیان ۱۰۷ میلیارد تومان بود که با قبول اعسار از طریق مراجع قضائی و کسر این مبالغ از مجموع کل بدهی به میزان ۸۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، همچنین همراهی و همیاری شکات که از حق قانونی خود به میزان، ۹ میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومان گذشت کردند، زمینه آزادی این افراد فراهم شد.

وی افزود: طی سال جاری ستاد دیه با فعالیت مددکاران، جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی، گذشت شکات و همیاری مددجویان از طریق آورده‌های مددجویان، مبلغی به مقدار هشت میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان، کمک بلاعوض به مددجویان اعطا شد.

رئیس ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری، با بیان این‌که مبلغ دو میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان وام‌های بلندمدت بدون بهره در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: بخشی از این مبالغ از طریق آورده‌های مددجویان و خانواده‌های آنان نیز فراهم شده، درحال حاضر ۱۰۶ زندانی که دارای جرایم غیرعمد و نیازمند کمک‌های مردمی در زندان‌های استان هستند، که از این تعداد ۱۰۳ نفر آقا و سه نفر نیز خانم‌اند.

صیادی با اشاره به اینکه میزان بدهی مددجویان، ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد دیه، ضمن آگاهی از اقدامات ستاد دیه، پرونده مددجویان را ملاحظه و به این مددجویان کمک کنند.

وی تصریح کرد: جهت بالا بردن دقت لازم، گروه‌های تحقیقاتی ستاد با مراجعه حضوری به منازل زندانیان و به واسطه افراد مورد اطمینان خود، وضعیت و شرایط قضائی، معیشتی و توانایی پرداخت دین مددجویان را مورد بررسی قرارمی‌دهد.

رئیس ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: تعداد ۶۰ بسته لوازم‌التحریر در بین فرزندان دانش‌آموز زندانیان جرایم غیرعمد توزیع شد.

صیادی تصریح کرد: این اقدام خیرخواهانه به‌منظور حمایت از خانواده‌های زندانیان و تسهیل شرایط تحصیلی فرزندان آن‌ها انجام می‌شود، همکاری گروه‌های مختلف دانشجویی و خیرین محلی نقشی مؤثری در این حرکت انسان دوستانه داشته و هدف آن فراهم آوردن امکانات لازم برای ادامه تحصیل این دانش‌آموزان است.

منبع: imna-789140

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید