چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » بنیان‌گذار وحدت امت اسلامی، خداوند متعال است

بنیان‌گذار وحدت امت اسلامی، خداوند متعال است

کد خبر: 8768

امام جمعه کرمانشاه گفت : هفته وحدت از مفاخر انقلاب اسلامی و از افتخارات تفکر انقلابی امام راحل (اعلی‌الله‌مقامه) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری شب گذشته _یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور_ با حضور در جشن میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) که در مسجد جامع شافعی کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد مسعود فخر کائنات، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص)، اظهار کرد: هفته وحدت از مفاخر انقلاب اسلامی و از افتخارات تفکر انقلابی امام راحل (اعلی‌الله‌مقامه) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) است.

وی افزود: علمای دین، فرهیختگان و بزرگان، چه عالمان اهل‌سنت و چه عالمان شیعه، در طول تاریخ در زمینه وحدت پیشتاز بوده‌اند و تلاش کرده‌اند که اتحاد بین امت اسلامی را به‌عنوان امری حقیقی، قرآنی و الهی بزرگ بدارند و به‌خوبی برای جهان اسلام تبیین کنند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه بنیان‌گذار وحدت امت اسلامی خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) از طرف خداوند متعال، بنیان‌گذار وحدت اسلامی است که تا قیام قیامت، امت اسلامی در مقابل دشمنان اسلام و قرآن بر محورهای توحید، قرآن کریم، قبله واحد و پیامبر واحد باهم متحد باشند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به اینکه دین اسلام بر اساس توحید، وحدانیت پروردگار متعال و رسالت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) است، عنوان کرد: حتی یک نفر از گویندگان «لا اله الا الله» و محمد رسول‌الله (ص) حق ندارد از اعتصام به حبل‌الله سر باز زند، همه کسانی که گوینده کلمه «لا اله الا الله» هستند و به رسالت پیامبر خاتم (ص) شهادت می‌دهند؛ باید متحد باهم بر محوریت پروردگار متعال متمسک باشند و اگر گروهی یا فردی بگوید که من با امت اسلامی متحد نمی‌شوم، برخلاف نص صریح قرآن کریم رفتار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه طبیعی است که مذاهب متعدد و مختلف بر اساس مسیری که تشخیص می‌دهند به شریعت اسلامی و شریعت نبوی عمل کنند، اضافه کرد: در اصلِ حتی فروعات دین، اجماعِ امت است، کسی در اصل نماز، اصل روزه، حج، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، انفاق مالی و زکات به‌عنوان واجبات و فروعات الهی تردید ندارد و این‌ها همه اتفاق امت اسلامی است.

امام جمعه کرمانشاه با استناد به آیات قرآن که نزاع باعث سستی، افت جایگاه و عظمت و شخصیت می‌شود، تاکید کرد: اگر نزاع پیش آمد، عظمت، شوکت و جلال و جبروت دنیای اسلام و امت اسلامی از بین می‌رود؛ بنابراین عقل هم حکم می‌کند که کسانی که به هر عنوانی به‌دنبال ایجاد اختلاف، نزاع و درگیری در امت اسلامی هستند، برخلاف نص قرآن کریم حرکت می‌کنند و هیچ حجتی در پیشگاه خداوند متعال ندارند.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان اینکه آمریکا و انگلیس دشمنان قسم‌خورده‌ای هستند که به کمتر از نابودی اساس اسلام و قرآن راضی نمی‌شوند، گفت: امت اسلامی به آیه به آیه، کلمه‌به‌کلمه و حرف‌به‌حرف قرآن کریم پایبند است و آن را برای دنیا و آخرت خود، در جان و قلب گرامی می‌دارد.

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال این است که مسیر امت اسلامی را از سیره و سنت پیامبر خدا (ص) جدا کند، عنوان کرد: از افتخارات انقلاب اسلامی و جامعه ما این است که تمام‌قد پای کار فلسطینی که مردم آن اهل‌سنت هستند، ایستاده است؛ می‌بینیم که امام‌المسلمین می‌ایستند و بر پیکر مهمان شهید ما، شهید «اسماعیل هنیه» که خود امام‌جماعت و امام‌جمعه بود، نماز می‌خوانند و متفکران دنیای اسلام در موجی واقعاً خدایی اعلام کردند که این نقطه اوج وحدت در دنیای اسلام بود.

منبع: imna-790267

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید