چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » آغاز طرح ویژه «استقبال از مهر» در آستانه بازگشایی مدارس

آغاز طرح ویژه «استقبال از مهر» در آستانه بازگشایی مدارس

کد خبر: 8775

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از آغاز طرح ویژه استقبال از مهر در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، هادی بدری صبح امروز _دوشنبه بیست و ششم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تداوم اجرای طرح جامع خدماتی «تبریز بهشت ماندگار» در سطح شهر تبریز و در قالب طرح خانه من به منظور آماده‌سازی هرچه بیشتر فضاهای آموزشی برای استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان، «طرح استقبال از مهر» با اجرای مؤلفه‌های متنوع و اساسی خدمات شهری در تمام مناطق ده‌گانه آغاز شد.

وی افزود: از موضوعات مهم در آستانه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مدارس، پاکسازی ورودی‌های مدارس و دانشگاه‌ها، زیباسازی معابر پیرامون مدارس، ضدعفونی و سمپاشی، لایروبی و شست‌وشوی جوب ها و کانال‌ها، ترمیم و بهسازی پل‌های عابر پیاده جلوی مدارس است که توسط اکیپ‌های خدمات شهری مناطق اجرا می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز خاطرنشان کرد: لکه‌گیری آسفالت پیاده‌روها و معابر اطراف مدارس، رفع خطر و حذف موانع فیزیکی و نازیبایی‌های بصری و پل‌ها، پاکسازی و رسیدگی به وضعیت پل‌های عابر پیاده، لایروبی کانال‌ها و جوب ها، امحاء دیوار نوشته‌ها، شست‌وشوی دیوارها و نرده‌های مدارس و ساماندهی فضای سبز جلوی مدارس از دیگر مؤلفه‌های مورد اجرا در طرح استقبال از مهر خواهد بود.

بدری با اعلام اختصاص بودجه یک هزار میلیارد ریال برای طرح خانه من تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی، سلامت و ایجاد کتابخانه در مدارس تبریز در قالب اجرای طرح «خانه من» یکی از خدمات شهرداری برای افزایش نشاط میان دانش‌آموزان و بهبود خدمات فرهنگی در مدارس از ابتدای سال جاری بوده است.

وی اضافه کرد: این طرح از ابتدای سال تاکنون در بیش از ۱۴۳ مدرسه اجرا شده است و با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با اجرای «طرح استقبال از بهار» در مناطق ده‌گانه تبریز شتاب بیشتری می‌گیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز گفت: از ابتدای سال در قالب طرح «خانه من» اجرای طرح لکه‌گیری آسفالت ورودی‌های مدارس، بسترسازی برای ایجاد فضای سبز و گلکاری در محوطه مدارس، ترمیم و بهسازی پل‌های عابر پیاده مقابل مدارس، رنگ‌آمیزی و نقاشی و طراحی دیوارها، نیمکت‌ها، سطل زباله‌ها و رسم اشکال هندسی روی زمین به همراه پاکسازی و بهسازی مدارس در دستور کار مناطق ده‌گانه بوده و «طرح استقبال از مهر» در تکمیل اقدامات شش ماهه حوزه خدمات شهری تبریز است.

بدری‌حامد تهیه کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق کم برخوردار را از دیگر مولفه‌ها دانست و افزود: به منظور ارتقای سطح فرهنگی مدارس و بهره‌مندی از امکانات شهرداری توسط مدارس، در قالب طرح «خانه من» اقدام به تهیه کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس مختلفی از شهر شده است.

به گزارش ایمنا، «طرح استقبال از مهر» هفته آخر شهریور از بیست‌وپنجم تا سی‌ویکم شهریور در سطح مدارس شهر تبریز با همکاری تمام مناطق ده‌گانه اجرا می‌شود.

منبع: imna-790318

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید