چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » بهبود منظر شهری در گرو صبوری و همکاری اصناف است

بهبود منظر شهری در گرو صبوری و همکاری اصناف است

کد خبر: 8812

شهردار کرمان با بیان اینکه با اجرای پروژه‌های شهری، اصناف تحت تأثیر قرار خواهند گرفت که نیازمند صبر و شکیبایی آن‌هاست، گفت: از اصناف می‌خواهیم با ما همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، کافی است ساعاتی را در شهر قدم بزنید تا پروژه‌های شهرداری یکی یکی مقابل چشمانتان قرار بگیرند؛ پروژه‌هایی که تا پیش از این به دلیل نگرانی از نارضایتی مردم و بروز مشکل برای اصناف بر زمین مانده و عملیاتی نشده بودند.

پروژه‌هایی که در ماه‌های اخیر و بعد از روی کار آمدن محسن تویسرکانی کلید خورد اما بعضاً به‌دلیل عدم تأمین مصالح و تکمیل نشدن در موعد مقرر صدای بازاریان و کسبه را درآورد و موجبات تجمع و اعتراض آن‌ها را ایجاد کرد و شهردار کرمان را مجاب کرد تا برای رفع نارضایتی بازاریان و کسبه با هیأت رئیسه اتاق اصناف جلسه برگزار کند.

محسن تویسرکانی شهردار کرمان در این نشست که رؤسای اتحادیه اصناف، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر و معاونان شهردار کرمان نیز حضور داشتند، یکی از چالش‌های فراروی شهرها را بی‌نظمی در سطح شهر بیان و اظهار کرد: بعضی از نقاط شهر کرمان به‌دلیل بی‌نظمی، از یک منظر شهری بی‌بهره است.

وی با بیان اینکه سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری در ساماندهی به این مسئله تنهاست، از نبود رویه و قاعده مشخص برای اجرا و نصب تابلوهای شهری به‌عنوان مصداق دیگری از بی‌نظمی شهری یاد کرد و افزود: نمی‌خواهیم واحدهای صنفی با مشکل مواجه شوند اما به‌صورت جدی به‌دنبال ایجاد نظم هستیم و از اصناف می‌خواهیم با ما همکاری کنند.

شهردار کرمان در این نشست به برخی مخالفت‌ها به‌ویژه از سوی اصناف برای مناسب‌سازی میدان توحید (ارگ) نیز اشاره کرد و با تأکید بر رویکرد اجتماعی شهرداری در این پروژه، گفت: نظم و ساماندهی نقاط مختلف شهر در اصلاح منظر شهری و زیبایی آن تأثیرگذار است و این میدان از جمله فضاهای شهری بود که باید در آن کار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای پروژه‌های شهری اصناف تحت تأثیر قرار خواهند گرفت که نیازمند صبر و شکیبایی آن‌هاست، پروژه مناسب‌سازی میدان «توحید» (ارگ) را موجب اعتبار و آبروی شهر کرمان در چند سال آینده دانست و گفت: با همین هدف این پروژه را آغاز کردیم و با توکل به خدا علی‌رغم تمام مشکلات و مخالفت‌ها کار را تمام خواهیم کرد.

تویسرکانی به ساماندهی پیاده‌روهای بلوار آیت‌الله صدوقی از تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا تا میدان آزادی خبر داد و گفت: انتظار داریم خودروها در پیاده‌رو توقف نکنند و این نیازمند همکاری اصناف و فرهنگ‌سازی و ایجاد روحیه همکاری در مردم، اصناف و بنگاه‌های اقتصادی برای تسهیل کمک به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده است.

منبع: imna-790583

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید