چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » مدیران استانی برخی اختیارات لازم را ندارند

مدیران استانی برخی اختیارات لازم را ندارند

کد خبر: 8853

استاندار قزوین گفت: در حالی که بیشترین مواجهه مدیران با مردم در استان‌ها است، اما مدیران استانی برخی اختیارات لازم را ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی اعلایی امشب _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در مراسم اختتامیه جشنواره شهیدرجایی استان قزوین اظهار کرد: ارتقای سطح اثرگذاری مطلوب خدمات دولت ضرورت دارد که باید انجام دهیم تا بسیاری از تلاش‌هایی که در راه جلب رضایت مردم انجام می‌شود، از بالاترین تا پایین‌ترین سطوح بتواند اثرگذاری بالایی داشته باشد.

وی افزود: امروز تناسب تلاش‌ها با نتایج به دست آمده گاهی فاصله زیادی دارد و کسانی که در مناصب قرار می‌گیرند و با حسن نیت کارها را دنبال می‌کنند، وقتی به مجموعه دستگاه خود نگاه می‌کنند هم خودشان و هم دیگران سطح رضایتمندی مطلوبی ندارند.

لزوم اصلاح فرآیند حکمرانی

استاندار قزوین با بیان اینکه این نگاه بیانگر ضعف در عملکرد نیست، بلکه نشان می‌دهد نیازمند بازبینی در فرآیند حکمرانی هستیم، گفت: هر چقدر بازبینی در حکمرانی را به تأخیر بیندازیم، شاهد اتلاف انگیزه، فرصت‌ها و سرمایه‌ها خواهیم بود.

اعلایی افزود: وقتی کارها منجر به نتیجه نشود، حتماً شاهد بی‌اعتمادی مردم خواهیم بود و از همین‌رو می‌بایست بازبینی اساسی در تعریف سیاست‌ها و انجام رسالت‌های مبتنی بر سیاست‌گذاری‌های کلان و حکمرانی صورت گیرد تا بهره‌وری بالا برود.

وی ادامه داد: در گذشته به دلایل مختلف نتوانستیم اصلاح و بازنگری در فرآیند حکمرانی را انجام دهیم، اما امروز که تا چهار سال هیچ انتخاباتی نداریم، بهترین فرصت مهیا شده تا مجلس به عنوان نهاد تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری و هم مجری قوانین یعنی دولت در کنار هم این اصلاح را انجام دهند.

استانداران نیازمند اختیارات بیشتر هستند

استاندار قزوین با بیان اینکه امروز با یک همگرایی بین دولت و مجلس می‌توانیم به یک راهکار مناسب در حوزه حکمرانی برسیم، گفت: در این راستا استانداران نیازمند اختیارات بیشتر در استان‌ها هستند تا این امور را با برنامه‌ریزی پیش ببرند.

اعلایی اضافه کرد: در حالی که بیشترین مواجهه مدیران با مردم در استان‌ها است، اما مدیران با مشکل عدم تناسب اختیارات با موضوعات و مشکلات مواجه هستند و مدیران استانی برخی اختیارات لازم را ندارند.

وی ادامه داد: در ضمن نظام ستادی ما به جای چابک‌سازی به محیط‌هایی چاق، فربه و کم‌تحرک تبدیل شده و این نظام ستاد فربه و کم‌تحرک خود دست‌اندازی در مسیر تحول است و در این مسیر هرچقدر فضای استانی اختیارات بیشتری داشته باشد، قدرت حل مشکلات هم بیشتر خواهد شد.

رفع ناترازی انرژی با نسخه واحد ممکن نیست

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه وضعیت ناترازی انرژی در استان‌ها متفاوت است، گفت: بنابراین برای رفع این ناترازی نمی‌توانیم یک نسخه واحد برای کشور بپیچیم و اگر اختیار داشتیم می‌توانستیم آن را در منطقه تنظیم کنیم.

اعلایی افزود: موضوع تملک واحدهای صنعتی که به دلیل بدهی توسط بانک‌ها تملک شده بودند، در استان قزوین قابل حل شدن بود، اما چون در استان اختیار نداشتیم این موضوعات همچنان لاینحل باقی مانده است.

وی ادامه داد: در فضای مدیریتی ارشد کشور امروز تعیین استانداران از دغدغه مهم رئیس‌جمهور است، در حالی که موضوع تفویض اختیار به استانداران از چالش‌های جدی و موضوعات مهم بوده و ستادها در برابر تفویض اختیار به استانداران مقاومت می‌کنند و به همین خاطر تأکید داریم در سبک حکمرانی باید تغییرات مهمی ایجاد شود.

قانون‌گذاری از بن‌بست تعارض منافع خارج شود

استاندار قزوین با بیان اینکه سبک تفویض اختیار باید حوزه قانون‌گذاری هم اجرا شود، گفت: حوزه قانون‌گذاری باید از بن‌بست تعارض منافع خارج شود و نگاه سیاسی به کارشناسی تبدیل شود تا فضای خدمتی به مردم ارتقا یافته و بهبود یابد.

اعلایی تصریح کرد: امروز وقتی مدیری را موفق اعلام می‌کنیم شاید مردم از او راضی نباشند، چون مشکل آن‌ها حل نشده است؛ اما شاخص‌های ما یک قالب و چارچوب‌هایی دارد که باید مورد توجه باشد، در غیر این صورت تلاش مدیران استانی مانند دویدن روی تردمیل است و به مقصد نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: مدیران گذشته و کنونی باید تشریک مساعی کنند و فرآیندها اصلاح شود تا شاهد رفع موانع، چالش‌ها و ارتقای بهره‌وری باشیم و بهتر است در کنار شناسایی مشکلات و نواقص برای اصلاح روندها هم راهکار دهیم تا فرآیند خدمت‌رسانی بهتر شود.

منبع: imna-790947

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید