چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » جلوگیری از برداشت غیرمجاز ۶۰ هزار مترمکعب آب در خراسان جنوبی

جلوگیری از برداشت غیرمجاز ۶۰ هزار مترمکعب آب در خراسان جنوبی

کد خبر: 8860

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه نخست امسال با انسداد ۵۱ حلقه چاه غیرمجاز در استان از برداشت غیرمجاز ۶۰ هزار مترمکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، عباس سارانی با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۵۱ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شد ،۷ اظهار کرد: با این اقدام از برداشت غیرمجاز ۶۰ هزار مترمکعب آب منابع زیرزمینی جلوگیری شد.

وی افزود: به منظور اجرای احکام صادر شده از مراجع قضائی برای پر کردن چاه‌های غیر مجاز در استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی استان، مسدود و پر کردن چاه‌های غیرمجاز برای حفظ آب خوان‌ها در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی کمترین تعداد چاه غیرمجاز در کشور را داشته و چاه‌های غیرمجاز عمدتاً کم عمق و در نقاطی مانند حاشیه رودخانه‌ها حفر می‌شوند.

سارانی تصریح کرد: برخورد با چاه‌های غیرمجاز، اولویت شرکت آب منطقه‌ای بوده و پایش و شناسایی آنها با جدیت ادامه دارد لذا از هم‌استانی درخواست داریم در صورت مشاهده مراتب را به این شرکت و امورات منابع آب شهرستان‌ها اطلاع دهند.

منبع: imna-790973

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید