چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » معرفی همه جوانب انقلاب وظیفه دانشگاه است

معرفی همه جوانب انقلاب وظیفه دانشگاه است

کد خبر: 9034

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: مهم‌ترین وظیفه ما در سنگر علم و دانش، معرفی درست همه جوانب گرانبهای دفاع مقدس به نسل‌های بعدی است، تا آنها بدانند هر بخش از این واقعه، با الگو قرار دادن مسیر شهدا و مردم آن زمان، می‌تواند راهگشای خدمت مسئولین به کشور باشد.

محمدرضا دهقانی اشکذری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و روح بلند امام (ره)، اظهار کرد: دفاع مقدس همچون گنج گرانبها و معدنی معنوی با ذخیره تمام نشدنی است که باید با استخراج بخش‌های پنهان و فرآوری این پدیده‌های ناب، محصولاتی کاربردی در حکمرانی تولید نماید تا جامعه‌ای آرمانی ساخته شود.

وی افزود: محوریت قرار گرفتن مردم و واگذاری نقش‌های اصلی حکمرانی به آحاد جامعه از ویژگی‌های ممتاز دفاع مقدس و عامل کلیدی پیروزی بزرگ ملت ایران بود که ضرورت دارد در سایر عرصه‌ها، شبیه سازی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: نزدیک شدن به قله‌های پیشرفت و ترقی کشور حاصل مجاهدت‌ها رشادت‌های مردانی است که از ارزشمندترین دارایی خود برای حفظ میهن اسلامی ایران گذشتند.

دهقانی اشکذری با اشاره به حضور تمام اقشار مرد باایمان، همبستگی و دلدادگی به خاک و مرز و بوم ایران، گفت: مردم ما با این ویژگی توانستند کشور عزیزمان را از تجاوز ابرقدرت‌های بزرگ جهان و رژیم بعث عراق، نجات بخشند.

وی با مهم شمردن واقعه دفاع مقدس در تاریخ کشور تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه ما در سنگر علم و دانش، معرفی درست همه جوانب گرانبهای دفاع مقدس به نسل‌های بعدی است، تا آنها بدانند هر بخش از این واقعه، با الگو قرار دادن مسیر شهدا و مردم آن زمان، می‌تواند راهگشای خدمت مسئولین به کشور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد تصریح کرد: در مسیر تمدن سازی که افق ترسیم شده در بیانیه گام دوم است دو عنصر کلیدی مردم و اسلام، سازنده الگوی نظام اسلامی است که یگانه بستر تحقق آن، الگوهای موجود در دفاع مقدس است.

منبع: imna-792140

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید