چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » آماده باش همه دستگاه‌ها تا پایان عملیات امداد و نجات در طبس

آماده باش همه دستگاه‌ها تا پایان عملیات امداد و نجات در طبس

کد خبر: 9083

وزیر کشور گفت: تا پایان عملیات امداد و نجات، همه دستگاه‌ها به حالت آماده‌باش کامل هستند تا وضعیت بقیه کارگران مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، اسکندر مؤمنی _یکشنبه یکم مهر_ در جلسه ستاد مدیریت بحران خراسان جنوب، که در طبس برگزار شد، با ذکر این نکته که این حادثه تلخ را به خانواده‌های این افراد و مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم، اظهار کرد: هیچ چیز نمی‌تواند فقدان و جای خالی این عزیزان را پر کند.

وی با اشاره به بازدید میدانی خود از محل حادثه و مشورت با گروه‌های فنی تونل‌ها، افزود: از مسیر اول ۳۱ پیکر به بیرون منتقل شده و در مسیر دوم، حدود ۱۰۰۰ متر پیش‌روی شده و در ادامه می‌بایست گازهای تونل تخلیه گردد.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد امدادگران تا فردا صبح به دهانه اصلی رسیده و وضعیت محبوسین تعیین تکلیف گردد.

وی با تأکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت درمان مصدومان، از ضرورت اعزام آن‌ها به شهرهای خود گفت و افزود: چنانچه ضعفی در امکانات امداد و نجات معادن وجود دارد، می‌بایست اعلام نیاز شود تا در اولین فرصت نسبت به تجهیز و جای‌گذاری این امکانات اقدام شود.

مؤمنی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در مورد قصور و کوتاهی‌های احتمالی، گفت: الان نمی‌خواهم قضاوتی داشته باشم، اما باید بررسی شود کارگران ماسک و اکسیژن سیار به همراه داشته‌اند یا فن‌هایی که گازها را از بین می‌برد و سنسورهایی که میزان گاز را تشخیص می‌دهند، درست عمل کردند یا خیر؟

وی با تأکید بر لزوم بازنگری در شیوه‌نامه‌ها، افزود: باید بررسی شود که آیا دستگاه‌هایی که باید به صورت مستمر نظارت می‌کردند به درستی انجام وظیفه کرده‌اند یا خیر.

وزیر کشور تأکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که حتماً با خاطیان برخورد جدی می‌شود.

وی بر آماده‌باش همه دستگاه‌های امدادی تا اتمام و تعیین تکلیف همه کارگران محبوس شده تأکید کرد و تصریح کرد: بدون هیچ اغماضی این حادثه بسیار بسیار تلخ است و باید با هر فرد خاطی در هر رده‌ای برخورد قانون صورت گیرد.

مؤمنی با تأکید بر اینکه نکته بسیار مهم جلوگیری و تکرار این حوادث است، اظهار داشت: ایمنی باید مقدم بر هر کاری باشد.

وزیر کشور افزود: این کارگران در عمق زمین برای کسب روزی تلاش می‌کنند و به دنبال آبادانی کشور هستند، لذا این موضوع باید مورد توجه همه باشد و همه کارفرمایان و ما متولیان باید دقت لازم را داشته باشیم.

منبع: imna-792582

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید