سه شنبه، 3 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » اجرای ۶۰ درصدی تعهد اشتغال فنی‌وحرفه‌ای خوزستان

اجرای ۶۰ درصدی تعهد اشتغال فنی‌وحرفه‌ای خوزستان

کد خبر: 9116

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خوزستان گفت: براساس سامانه رصد اشتغال، در این مدت ۲۰۰ نفر اشتغال یافته مهارتی ثبت شده است و تعهد اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان در سال‌جاری ۳۲۸ نفرات است که تاکنون ۶۰ درصد از تعهد اجرایی شده است.

شهرام ملائی هزاروندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان متولی ارائه آموزش‌های مهارتی غیررسمی دولتی و خصوصی است و با داشتن ۵۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از یک هزار و ۵۰۰ آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد بر اساس استانداردها به شاغلان بنگاه‌های اقتصادی و کارجویان در حوزه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و فرهنگ و هنر، آموزش مهارتی ارائه می‌کند.

وی افزود: هزینه کردن در آموزش مهارتی بهترین نوع سرمایه‌گذاری است که می‌تواند چندین برابر ارزش افزوده ایجاد کند و اقدامات فراوانی در حوزه توسعه اشتغال و کارآفرینی انجام داده‌ایم و این روند ادامه دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: رویکرد آموزش مهارتی مشارکتی است و با انجام آن در طول سال گذشته اشتغال‌آفرینی خوبی انجام شده است.

ملائی‌هزاروندی گفت: تاکید بر تداوم ابتکار، نوآوری و گسترش مهارت‌های فنی است و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خوزستان آمادگی اجرای برنامه مهارتی فناورانه متناسب با مشاغل آینده و گسترش دیپلماسی مهارتی را دارد.

وی اضافه کرد: در شش ماهه سال ۱۴۰۳، هشت میلیون و ۲۰۹ هزار و ۷۵۹ نفر ساعت در دو بخش دولتی و غیر دولتی آموزش داده شده است که سه میلیون و ۴۸۱ هزار و ۲۵۶ نفر ساعت از این میزان آموزش در بخش مراکز ثابت دولتی و چهار میلیون و ۸۲۸ هزار و ۵۰۳ نفر ساعت در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اجرایی شد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه آموزش مهارتی برای ۱۹ گروه هدف و با رویکرد خدمات، صنعت، فرهنگ، هنر و کشاورزی ارائه می‌شود، گفت: بر اساس سامانه رصد اشتغال، در این مدت ۲۰۰ نفر اشتغال یافته مهارتی ثبت شده است و تعهد اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خوزستان در سال‌جاری ۳۲۸ نفرات است که تاکنون ۶۰ درصد از تعهد اجرایی شده است.

منبع: imna-792753

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید