سه شنبه، 3 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » پروژه انتقال آب ماندگان با جدیت پیش می‌رود

پروژه انتقال آب ماندگان با جدیت پیش می‌رود

کد خبر: 9153

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث احیای زاینده رود اگر چند اقدام شاخص نیاز باشد حتماً یکی از آنها بحث کاسته شدن بار آب شرب از زاینده رود و پروژه ماندگان است که با جدیت پیش می‌رود و تمام عزم و اراده مجمع نمایندگان اصفهان این است که این پروژه دچار رکود نشود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص پروژه انتقال آب ماندگان اظهار کرد: ما هر اقدامی که بخواهیم برای احیای زاینده رود انجام بدهیم، باید بار شرب را از روی زاینده رود برداریم، زیرا در حال حاضر حجم این بار قابل توجه است و آب شرب بیش از ۳ میلیون نفر وابسته به زاینده رود است که این میزان فراتر از طاقت رودخانه است.

وی افزود: تنها پروژه‌ای که در حال حاضر برای جبران آب شرب وجود دارد طرح ماندگان است و در بحث احیای زاینده رود اگر چند اقدام شاخص نیاز باشد حتماً یکی از آنها بحث کاسته شدن بار آب شرب از زاینده رود و در کنار آن اجرای پروژه ماندگان است که با جدیت پیش می‌رود و تمام عزم و اراده مجمع نمایندگان اصفهان این است که این پروژه دچار رکود نشود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هر پروژه بزرگی مشکلاتی دارد اما مشکلات آن را پیگیری می‌کنیم و امید است که مسائل موجود در همین دولت برطرف شود و این پروژه به نتیجه برسد.

طغیانی با بیان اینکه با وزیر نیرو در خصوص این پروژه صحبت کرده‌ایم گفت: این مسئله تنها مربوط به وزارت نیرو نیست و بخشی از مشکل مربوط به مولدسازی زمین انبارهای نفت است، البته وزیر اقتصاد دولت سیزدهم این موضوع را در روزهای آخر مسئولیت خود ابلاغ کرد اما همچنان وزارت نفت و وزارت راه به دنبال استفاده این زمین برای پروژه‌های خودشان هستند نه برای طرح‌های آبی.

وی افزود: مشکل دیگری که وجود دارد مربوط به موضوعاتی است که ما همیشه در پروژه‌های انتقال آب داشته‌ایم، اما برنامه هفتم توسعه، بحث شرب را از ممنوعیت انتقال استثنا کرده است زیرا بارگذاری‌های شدید جمعیتی در فلات مرکزی چاره‌ای جز این ندارد که بتوانیم با این طرح‌ها بخشی از این بار را سبک کنیم و محیط زیست و طبیعت ناپایدار را نجات بدهیم.

منبع: imna-788554

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید